عقب ماندگی ۱۰۰ درصدی خراسان جنوبی در سرانه ورزشی

عزیزی سرانه ورزشی خراسان جنوبی را ۵۱ سانتی متر اعلام کرد و گفت: سرانه فعلی ورزشی در کشور ۹۵ سانتی متر است و مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی ۱۰۰ درصدی استان در بحث سرانه فضای ورزشی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «حسن عزیزی» پیش از ظهر امروز (۱۰ بهمن) در جلسه کمیته ورزش و جوانان ستاد گرامیداشت دهه فجر با اشاره به برگزاری 500 عنوان برنامه در این ایام اظهار کرد: از این تعداد 56 عنوان برنامه با همکاری 36 دستگاه اجرایی زیر مجموعه، 276 عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان، 150 عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها اجرا و 14 پروژه عمرانی نیز افتتاح خواهد بود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: در بخش عمرانی امسال افتتاح 14 پروژه با مساحت 21 هزار مترمربع شامل 13 زمین مصنوعی و بهسازی یک باب استخر در دستور کار قرار دارد.

 

وی اعتبارات اختصاص یافته برای این 14 پروژه را بالغ بر یکصد میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: استخر شنای امید قاین مرمت و بازسازی شد و 13 پروژه چمن مصنوعی مینی فوتبال در نهبندان، سربیشه و بیرجند به بهره برداری می رسد.

 

به گفته وی با بهره برداری از این تعداد پروژه در دهه فجر 21 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان افزوده می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان سرانه ورزشی خراسان جنوبی را 51 سانتی متر اعلام کرد و گفت: سرانه فعلی ورزشی در کشور 95 سانتی متر است و مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی صد درصدی استان در بحث سرانه فضای ورزشی است.

 

عزیزی با اشاره به همکاری وزرات نفت و بنیاد برکت در اجرای این پروژه ها یادآور شد: زمین چمن مصنوعی در روستاهای میغان، چاهشند، طارق، شوسف، کلاته سیدعلی، مهل آباد، سهل آباد، چاه عباس اردونی، ابراهیمی و برک نهبندان و روستاهای مختاران و ماهیرود سربیشه و زمین شمال بیرجنددر دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

وی با توجه به افزایش ۲ برابری اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه یادآور شد: در حال مکاتبه و رایزینی برای حضور وزیر ورزش و جوانان به منظور افتتاح پروژه های عمرانی در مناطق مرزی استان هستیم.

 

وی با اشاره به وجود 13 پروژه نیمه تمام شامل 10 سالن چند منظوره، 2 باب استخر سرپوشیده، یک باب خانه ورزش در استان، حضور وزیر را برای تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بازدید از مناطق مرزی و تخصیص اعتبارات برای روستاهای مرزی و... را مهم و از اهداف پیش رو عنوان کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان از دستاوردهای نظام در بخش ورزش به رشد 56 برابری کرسی های بین المللی، افزایش 80 برابری سرانه ورزشی کشور و... اشاره کرد و گفت: در استان نیز قبل از انقلاب زیرساخت ورزشی مشخصی در روستاها نبود اما در حال حاضر شاهد فعالیت 35 سالن چند منظوره، 368 باب خانه ورزش در روستاها، فعالیت 300 باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز و... هستیم.

 

عزیزی ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل ها شاهد برگزاری جشن های انقلاب و برنامه های پیش رو شامل همایش های پیاده روی، رژه های موتوری و دوچرخه و... در ایام دهه فجر باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1142773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha