توسعه راه های روستایی خراسان شمالی نیازمند توجه خیران است

رییس مجمع خیران راه خراسان شمالی گفت: خیران حوزه راه تاکنون کمک‌های خوبی در حوزه ایجاد پل در محورهای روستایی داشته‌اند اما انتظار می رود نیکوکاران توجه ویژه ای به بخش راهسازی در این مسیرها مبذول کنند.

«علی اصغر بدیعی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: در شهرستان مرزی راز و جرگلان، ساخت پنج دستگاه پل در محورهای روستایی بخش جرگلان با مشارکت خیران در دستور کار قرار گرفته که تاکنون سه دستگاه پل به بهره برداری رسیده و مابقی در دست پیگیری است.

 

رییس مجمع خیران راه خراسان شمالی افزود: قریب به اتفاق اعتبار مورد نیاز برای اجرای پل محور یکه سعود و پل امانلی به وسیله خیران تامین و این پروژه ها بهره برداری شد و پل محور گرکز هم با مشارکت ۸۰ درصدی خیران اجرا و بهره برداری شد.

 

وی گفت: نبود پل در محورهای روستایی استان از مشکلات اصلی روستاییان است، نبود پل سبب شده تا محورهای روستایی در بارندگی ها و سیل ها مسدود و ارتباط اهالی قطع شود، ساخت پل در این مسیرها پس از سیلاب بهار ۹۸ به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت.

 

بدیعی مقدم افزود: تلاش داریم تا کمک های خیران را به ساخت پل های روستایی در شهرستان مانه و سملقان سوق دهیم و امیدوار هستیم در این زمینه اعتبارات مناسبی از نیکوکاران جذب شود.

 

وی با اشاره به ورود بنیاد علوی برای ساخت پل در محورهای روستایی شهرستان مانه و سملقان اظهارداشت: این بنیاد ساخت چند دستگاه پل در محورهای روستایی این شهرستان محروم را در دست گرفته است که دو دستگاه بهره برداری شده است. 

 

رییس مجمع خیران راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب از میانگین کشوری بسیار پایین است از این رو سرعت دادن به پروژه های راهسازی در این محورها یکی از الزامات و درخواست ساکنان این مناطق است.

کد خبر 1142777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha