تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و دانشگاه فرهنگیان استان گلستان منعقد شد

با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران، تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران گلستان و دانشگاه فرهنگیان این استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در مراسمی که با حضور خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان و دانشگاه فرهنگیان این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در این مراسم دکتر ثنائی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان این که دانشگاه فرهنگیان تنها معبر و مسیری است که معلم از آنجا عبور می کند، اظهار داشت: از ۲۳۰۰دانشجویی که در مقطع کارشناسی این دانشگاه تحصیل می کنند، نزدیک به ۹۵۰نفر از دانشجویان دختر هستند که تقریبا ۴۵درصد دانشجویان را تشکیل می دهند و این مسئله نشان می دهد درصد بالایی از دختران وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: ۱۰۰درصد خروجی دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش و نظام می شوند و ۳۰ سال در این دستگاه تربیتی خدمت می کنند و برای ما خیلی مهم است که این دانشجویان به رسالت خود که انجام فعالیت های اعتقادی است اهتمام ویژه داشته باشند.

* دغدغه دانشگاه فرهنگیان، رسیدن دانشجویان به هویت شخصیتی

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان این که دغدغه دانشگاه فرهنگیان، رسیدن دانشجویان به هویت شخصیتی است، ادامه داد: هویت افراد متشکل از یکسری بینش و آداب و رسوم و تفکر است و تلاش می کنیم برای این که هویت دانشجویان متعالی شود، برنامه هایی را در دوره 4 ساله دانشگاه برای دانشجویان داشته باشیم.

وی لازمه رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان را در گرو همکاری حوزه های علمیه و سایر دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان مورد ظلم واقع شده و لازم است نهادهای فرهنگی و مسئول کمک بیشتری به این دانشگاه داشته باشند.

* تفاهم با حوزه علمیه خواهران استان گلستان، حرکتی رو به جلو

دکتر ثنائی، تفاهم با حوزه علمیه خواهران استان گلستان را حرکتی رو به جلو دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم نامه با خروجی خوبی همراه باشد و بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم، گر چند که حوزه های علمیه استان گلستان بسیار بسیار پای کار هستند و در فرصت های ایجاد شده به کمک دانشگاه فرهنگیان آمده اند.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان در قسمت پژوهش‌ها رتبه خوبی را در میان دانشگاه‌های دیگر در سطح کشور داشته است، در سال ۹۰و ۹۱رتبه اول را کسب کردیم که جای قدردانی از همه دست‌اندرکاران دارد.

* این تفاهم نامه بهانه‌ای برای برداشت گام‌های بلندتر برای خدمت به جامعه اسلامی است

در ادامه این مراسم خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با تشکر از برگزاری این جلسه، بیان کرد: دانشگاه تربیت معلم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که دختران دانشگاه تربیت معلم مثل دختران خود ما بوده و تربیت کننده انسان های آینده می باشند و جامعه آینده ما دست آنان است؛ بنابراین دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: همان گونه که حوزه‌های علمیه در بحث تعمیق باورهای دینی و اعتقادی جامعه نقش اثرگذاری دارند، مسلما اگر دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان با این دید رشد کنند، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: همانطور که قبل از این تفاهم‌نامه، همکاری بسیار خوبی با دانشگاه فرهنگیان وجود داشته، همچنان حوزه علمیه خواهران استان گلستان آمادگی همکاری های بعدی را نیز دارد و این تفاهم نامه بهانه‌ای برای این است که با گام‌های بلندتری در خدمت جامعه اسلامی باشیم.

* هیچکس در نقش بی بدیل دانشگاه فرهنگیان در راهبری راهبران علم و ادب در سطح جامعه تردیدی ندارد

در بخش بعدی مراسم، خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با بیان این که امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه ها خیر کثیر در راهبری علمی کشور و راهبری علمی بین الملل بر اساس فعالیت های ملی باشد، گفت: هیچکس در نقش بی بدیل دانشگاه فرهنگیان در راهبری راهبران علم و ادب در سطح جامعه تردیدی ندارد و به طور حتم امیدواری به روزهای روشن آینده، می‌تواند ما را به باورهای جدی‌تری برساند.

وی با بیان این که در بسیاری از مسائل نیاز به یک بازبینی جدی داریم و اگر بخواهیم آینده درخشانی داشته باشیم باید مقدمات این آینده درخشان را در ساختارها و قوانین و فرآیندی که برای دانشگاه‌ها تعریف می کنیم به خصوص دانشگاه فرهنگیان ایجاد کنیم، بیان داشت: امیدوارم که هسته‌ها و کارگروه‌ها به زودی و به نیکی شکل بگیرد و شاهد خروجی های مشخص شده باشیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: معلمان حقیقتا رهبران جدی آینده ایران اسلامی هستند و اندیشه ورزی که دانشگاه فرهنگیان نسبت به ضرورت عالمانه بودن معلمان دارند، حقیقتاً بسیار ستودنی است.

وی در ادامه ضمن تمجید از فعالیت‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گلستان، گفت: ظرفیت بسیار عمیقی در حوزه علمیه خواهران به ویژه استان گلستان وجود دارد و حضور و ارتباط حسنه حوزه خواهران استان گلستان با دانشگاه فرهنگیان مایه افتخار و مباهات است و ضرورت حمایت های بیشتر از وضعیت پژوهشی استان گلستان را بیش از پیش نمایان می کند.

 

کد خبر 1142843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha