برنامه های قرآنی ارتش در دهه فجر/انعکاس فعالیت های قرآنی ارتش در ۵۷۰۰ گروه و کانال فضای مجازی

سرهنگ میدانی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های قرآنی ارتش در ایام الله دهه فجر را تشریح کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای فعال در حوزه فعالت های قرانی است که نتایج خوبی هم در بخش مسابقات قران نیروهای مسلح کسب کرده است که از آن جمله می توان به کسب رتبه برتر ارتش با ۸۱ مقام در بخش خانواده مسابقات قرآن نیروهای مسلح،تربیت ۲۸ هزار حافظ قرآن در ارتش تا پایان اسفند ۱۴۰۰ اشاره کرد. دهه فجر جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از فرصتهای بسیار مناسب برای اجرای برنامه ها و دستاوردهای قرانی ارتش است که در همین رابطه گفتگویی با سرهنگ مهدی میدانی رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

برنامه های قرانی ارتش در دهه فجر  از چه زمانی طراحی می شود؟ مسابقات قران نیروهای مسلح امسال به میزبانی کدام نیرو برگزار می شود؟

همه ساله 2 ماه قبل از آغاز دهه فجر جلساتی را در سازمان دارالقران با کمیته  برگزاری برنامه های قرانی ستاد دهه فجر برگزار می کنیم که امسال نیز به مناسبت 43 سالگرد پیروزی انقلاب در این جلسات شرکت کردیم و توانستیم برنامه های خوبی را اریه دهیم. پیشنهاد برگزاری مسابقات قرانی نیروهای مسلح در دهه فجر ارایه شد و روز گذشته و امروز شاهد برگزاری مسابقات پایور و  وظیفه نیروهای مسلح به میزبانی  وزارت دفاع  برگزار می شود.

 

در کوهای سازمانی ارتش در ایام دهه فجر چه برنامه های قرانی برگزار می شود؟

هر ساله در دهه  فجر شاهد برگزاری  نمایشگاههای قرانی در یگانها و کوی های سازمانی را با هدف ارایه برنامه های سالانه و دستاوردهای حوزه حفظ قران و همچنین محصولات قرانی یگان ها است.

برگزاری محافل انس با قران کریم  با حضور قاریان ممتاز ارتش در ایام دهه فجر از دیگر برنامه هاست که در سطح یگانها، نیروها و ادارات تابعه ارتش با رویکرد طرح تدبر ویژه کارکنان پایور، دانشجویان و خانواده های ارتش برگزار می شود.

کلاسهای ویژه قرانی به همراه سخنرانی مسئولان با موضوع انقلاب اسلامی با  حضور فرماندهان و مسئولان ارتش هر ساله در ایام دهه فجر برگزار می شود که با موضوع قرانی است.

 

در مورد برنامه قرانی ارتش در مساجد توضیح بفرمایید؟

مسابقات قرانی در مساجد و کوی های سازمانی ویژه مقاطع مختلف کارکنان پایور و وظیفه، دانشجویان و خانواده طرح ریزی  اجرا می شود و امسال نیز با قوت در دستور کار قرار دارد و در پایان این مراسم های هدایایی به نفرات برتر اهدا می شود.

تجلیلی از  فعالان قرانی، مقام آروان و پیشکسوتان قرانی در دهه  فجر در دستور کار تمام یگانها و نیروهای تابع ارتش قرار دارد.

 

در مورد برنامه های قرانی رد فضای مجازی در دهه فجر توضیح بفرمایید؟

در فضای مجازی،ارایه فعالیت قرانی در فضای مجازی با تولید محتواهای مناسب در گروهها و شبکه های قرانی ارتش است که در 5700 گروه و کانال اجرا می شود.

برگزاری مسابقات کتابخوانی ، نقاشی اینترنتی  با موضوع قران و انقلاب در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان همسران و کارکنان و دانشجویان  ارتش هرساله از برنامه های دهه فجر است.

 

در مناطق محروم چه برنامه قرانی در دهه فجر برگزار می شود؟ این برنامه ها در مناطق محروم چه تفاوتی با سالهای گذشته دارد؟

اعزام کاروانهای قرانی برای اجرای برنامه در مناطق محروم و مرزی از دیگر برنامه های قرانی ارتش در دهه فجراست که این کاروانها پس از تجدید میثاق در حرم امام (ره) به سمت مناطق محروم حرکت می کنند.

در سالهای گذشته میزبان عمده  این کاروانها نیروی دریایی و زمینی بودند و امسال محوریت فعالیت کاروانهای قرانی در تعامل با سازمان دارالقران با نامه نگاری با نیروی هوایی و برگزاری جلسات با حضور مدیر قرانی نیروی هوایی این کاروان همراهی می کند و تعاملات با نیروی زمینی و نیروی دریایی نیز دارند و محافل قرانی را برگزار می کنند.

امسال این محافل با نیاز سنجی ، اثر بخشی از مخاطبان برگزار می شود  تا زمینه ارتقاء این محافل در سالهای بعد فراهم شود.

برنامه های دیگر تجدید میثاق با ارمانهای امام خمینی (ره) بود که در6 بهمن به صورت منسجم این برنامه در حرم مطهر امام (ره) با  حضور مسئولان ستاد آجا، نیروهای چهارگانه ارتش و مسئولان قرانی  برگزار شد.

 

در مورد جشنواره تنویر توضیح بفرمایید؟

برگزاری مسابقات حفظ جزء و حافظان وحی، طرح پیوند شهدا با قران با برگزاری محافل قرانی در مساجد و حسینه ها و هدیه ثواب قراعت به شهدا، جشنواره تنویر از دیگر برنامه های دهه فجر است.

 

جشنواره تنویر از اقدامات بسیار مطلوب  قرانی است که سال پنجم را طی می کند و امسال با محوریت سوره مبارکه فتح و سبک زندگی قرانی و سال گذشته با محوریت سوره لقمان برگزار شد و بیش از 120 هزار نفری حضوری  و در فضای مجازی در این طرح شرکت کردند.

 

برای سربازان وظیفه در ارتش به شکل مجزا چه برنامه قرانی ارایه می شود؟

برگزاری مراسم افتتاحیه  امام شناسی و مهدویت  که به لطف خدا  از جمله برنامه های دیگر دهه فجر است که سال گذشته بیش از 20 استاد تخصصی مهدویت در قم تربیت کردیم و امسال نیز توانستیم بیش از 800 کارگاه امام شناسی و آشنایی با مهدویت را در سطح یگان های ارتش برگزار کنیم .همچنین دوره های امام شناسی و آشنایی با مباحث  مهدوی در حرم عبدالعظیم حسنی به صورت مجزا برای سربازان پنجشنبه هر هفته از دیگر برنامه ای ارتش است که برای  اولین بار برگزار می شود. برگزاری مراسم اختتامییه دوره های نهج البلاغه ویژه  کارکنان در کوی سازمانی در دهه فجر از دیگر برنامه های قرانی ارتش در دهه فجر است.

 

کد خبر 1142992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha