برگزاری ۳ هزار و ۵۰۰ جشن میدانی در دهه فجر ۱۴۰۰/ مشارکت هزار مسجد و ۱۵۰۰ مدرسه در برپایی جشن دهه فجر

سردار حسن زاده با بیان اینکه در صورت افزایش آمار مبتلایان کرونا تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: سه هزار و ۵۰۰ جشن میدانی در فضای باز با مشارکت مردم و بسیج در دهه فجر ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار حسن حسن زاده در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر 1400 در مورد تشریح برنامه های دهه فجر گفت: پس از 43 سال پس از پیروزی انقلاب علیرغم تمام فتنه گری های دشمنان انقلاب منافقان و استکبار جهانی که تلاش می کردند انقلاب را در روزهای اول و دهه اول متوقف و زمین گیر کنند و ایران را محور شرارت معرفی و تغییر در رفتار و نگرش جمهوری اسلامی به وجود آورند اکنون بعد از 42 سال از عمر انقلاب اسلامی انقلاب درختی پهناور شد که شاخه و ثمره آن در اقصی نقاط جهان توسط مردم مظلوم مورد اقبال و استقبال قرار گرفته است.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: ایدئولوژی انقلاب اسلامی و نظریه مقاومت انقلاب به عنوان یکی از مهمترین راهبردها است که ملت های مظلوم آن را انتخاب می کنند و امروز از شیوه ها و تجارب ملت ایران در مقابله با استکبار و ایستادگی و رسیدن به پیروزی بهره می برند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی یک کشور ضعیف و نحیف باقی نمانده و به یک ایران قوی تبدیل شده است و جهان با یک انقلاب زنده، پویا و فراگیر مواجه است و برخلاف انتظار و نظر آنها که 43 سال تهدید و توطئه کردند، انقلاب سربلند و عزت مند، مقتدر ایستاده است.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به جایگاه علمی، پزشکی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه تصریح کرد: امروز در تهیه و تولید واکسن جزو کشورهای صادرکننده و تولیدکننده هستیم و در موضوع نانو و هسته ای توانمندی جمهوری اسلامی و کشور ایران را پذیرفته است و بعد از گذشت 43 سال بر کسی پوشیده نیست که انقلاب و نگرش جهادی و راهبردی مقاومت به عنوان الگوی ثمربخش در جهان است و آمریکا و رژیم صهیونیستی با کابوس انقلاب، مقاومت و ایستادگی به عنوان یک الگو مواجه هستند.

 

سردار حسن زاده با اشاره به بالندگی و رشد 40 ساله نظام اسلامی اظهار کرد: در طول 43 سال روز بهروز شاهد رشد و قد کشیدن انقلاب بودیم و از سوی دیگر روز به روز شاهد شکست های پی در پی استکبار جهانی و منافقین هستیم. آنها از این موفقیت ها و پیروزی ها عصبی هستند و از جایگاه بالندگی ایران ناراحت و به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

 

وی گفت: آنچه امروز مردم جهان شاهد آن هستند، انزوای رژیم صهیونیستی و استکبار است و روابط ایران با کشورهای همسایه به شدت در حال توسعه است و انقلاب سرافرازانه به مسیر خود ادامه می دهد.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به چشم انداز رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: اهداف راهبردی بیانیه گام دوم  برای ملت و انقلاب دست یافتنی است و امروز ملت ایران چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در میان دو ولادت مبارک حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) قرار دارد، افزود: جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب بیشتر از گذشته با شادی و خرسندی ملت ایران همراه است و این جشن نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: هر یک از جشن های 22 بهمن به نوبه خود یک حماسه جدید بوده که ملت ایران آن را شکل داده اند و علیرغم تمام محدودیت ها در سال های گذشته ملت ایران در تهران به صورت خودرویی و موتوری در میدان آزادی امام حسین (ع) و میادین مهم تهران برگزار کردند.

 

وی با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب با محوریت بسیج و مردم رقم می خورد، ادامه داد: امسال در تهران بزرگ شاهد برگزاری سه هزار و 500 جشن هستیم که هزار مسجد و 1500 مدرسه به صورت فعال در برگزاری این جشن ها مشارکت دارند و شاهد برگزاری نشست های روشنگری برای تبیین دستاوردهای انقلاب هستیم.

 

وی با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب در 1900 اداره نیز برگزار می شود، گفت: در این مراسم ها به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخته می شود. همچنین در 110 نقطه تهران جشن های میدانی در فضای باز در میادین بوستان ها و کانون های اصلی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: جشن پیروزی انقلاب از روز بیست و یکم تا بیست و دوم به صورت مستمر با برپایی ایستگاه های صلواتی و نورافشانی در میادین برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه کمک های مومنانه و مواسات در دهه فجر یکی از مهمترین و محوری ترین برنامه های این ایام است، گفت: رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات در سه مرحله پیش بینی شده است که مرحله اول آن در شب یلدا و سالگرد حاج قاسم بود که در تهران قریب به 140 هزار بسته کمک مومنانه با کمک مردم و بسیج توزیع شد. در مرحله دوم در دهه فجر در 15 بهمن بزرگترین کاروان کمک مومنانه شامل 110 هزار بسته کمک مومنانه و معیشتی به همراه اقلام مورد نیاز و همچنین 313 جهیزیه بالغ بر هزار خودرو شکل می گیرد که در محله های مورد نیاز تهران توزیع می شود.

 

سردار حسن زاده ادامه داد: مرحله سوم کمک مومنانه در شب عید نوروز برای خانواده های نیازمند و آبرومند پیش بینی شده است.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مورد رژه موتوری 12 بهمن اظهار کرد: رژه موتوری در 12 بهمن با مسئولیت سپاه پاسداران در حد فاصل مسیر تشریف فرمایی امام (ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا که محل حضور امام (ره) بود با حضور موتورسواران به شکل بهمن 57 بازنمایی می شود.

 

وی با اشاره به اجرای عملیات های جهادی و محرومیت زدایی در تهران خاطرنشان کرد: این عملیات ها در محل های کم برخوردار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اجرا می شود که در این مرحله در محله هرندی و خلازیر امروز این عملیات ها به شکلی متفاوت و مشترک افتتاح می شود که شهرداری تهران نیز مساعدت های خوبی در این عملیات داشته است و بالغ بر 35 خدمت در دو محله ارایه می شود که شامل خدمات فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و درمانی است.

 

سردار حسن زاده با اشاره به نورافشانی در هزار نقطه تهران در شب بیست و دوم بهمن با اشاره به بانگ تکبیر الله اکبر در این شب یادآور شد: در 22 منطقه تهران عملیات نورافشانی با تجهیزات بیشتر اجرا می شود و هزار و 22 نقطه تهران نورافشانی می شود و مردم با حضور در بام ها و مساجد در مراسم بانگ تکبیر الله اکبر شرکت می کنند.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: کتاب شاه دزد برای مسابقه کتابخوانی دهه فجر در نظر گرفته شده که در پایان این مسابقه به 110 نفر از منتخبان جوایز نفیسی داده می شود. این کتاب با محوریت پرداختن به خباثت های رژیم پهلوی، سبک زندگی و رفتار آنها چپاول های رژیم پهلوی را به تصویر می کشد.

 

وی از اجرای سرود در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: از 300 گروه سرود ارزیابی شده 50 گروه منتخب در جشنواره یاران محراب شرکت می کنند که این گروه ها به صورت زنده سرود خود را در ایام دهه فجر اجرا کرده و به رقابت می پردازند.

 

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه در مسیر راهپیمایی بهمن 1400، 80 ایستگاه پردیس فرهنگی به فعالیت می پردازند، گفت: در این ایستگاه ها سرود زنده، مسابقات برای کودکان و نوجوانان و برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

 

وی جمع آوری کمک های مردمی برای استان های سیل زده در پایگاه های بسیج را از دیگر برنامه های دهه فجر عنوان کرد.

 

سردار حسن زاده با اشاره به سالگرد تاسیس تیپ 27 محمد رسول الله توسط شهید حاج احمد متوسلیان یادآور شد: امسال تیپ 27 محمد رسول الله در 17 بهمن ماه چهل ساله می شود. این تیپ در سال 60 توسط حاج احمد متوسلیان و یارانش مانند شهید همت، شهید همدانی و ... فعالیت خود را با هیچ امکاناتی آغاز کرد و کمتر از دو ماه در عملیات فتح المبین موفقیت های چشمگیری را کسب کرد و پس از آن در عملیات بیت المقدس حضور پیروزمندانه داشت و در آن ایام به سوریه و لبنان اعزام شدند که از برکات آن می توان به شکل گیری حزب الله لبنان اشاره کرد. امروز این تیپ به یک سپاه نمونه تبدیل شده است که در تمام بحران ها سیل و زلزله، فتنه ها و دفاع از حرم حضور دارد و شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش شیوع کرونا و تغییر در برنامه های بیست و دوم بهمن گفت: با توجه به تجربه سال گذشته تمامی فعالیت های ما در دهه فجر به شکل میدانی و جشن ها در فضای باز و میدانی برگزار می شود و سه هزار و 500 جشن با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.

 

سردار حسن زاده در رابطه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در موضوع 22 بهمن نیز ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم که در صورت اعلام محدودیت ها مراسم به صورت موتوری و خودرویی برگزار شده و با مناسب بودن شرایط به صورت پیاده با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1143124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha