ضرورت هم افزایی معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بسط و گسترش فرهنگ قرآنی

با حضور محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین تودیع و معارفه معاون قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آئین تودیع و معارفه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این معاونت با حضور محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.


در این آئین محمود شالویی دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه معاونت قرآن و عترت، افزود: بهترین جا برای کار و خدمت معاونت قرآن و عترت است و آقای معاف هم هر اقدام و هر گامی که بر می دارند به فضل الهی مستوجب اجر و پاداش است.
وی با اشاره به سخنان شیخ اشراق حکیم سهروردی در باب عظمت قرآن کریم گفت: همه ما از ارادتمندان و علاقه مندان به ساحت قرآن بوده و هستیم، اما باید در عمل به این کتاب مقدس آنچنان که شیخ شهاب‌الدین سهروردی می فرماید  چنان قرآن را بخوانید که گویی بر شما نازل شده است، از این فرصت مغتنم بایدبه بهترین نحو استفاده و در جهت توسعه و ترویج قرآن تلاش کنیم.
دستیار وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت جایگاه معاونت قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: همه همت دولت خدمتگزار و مردمی این است که با روحیه  جهادی در همه عرصه ها خدمت کنیم و به یقین قرآن در این امر پیشگام و پیشتاز است.
شالویی ضرورت هم افزایی همه دستگاه ها و معاونت های وزارتخانه را برای ارتقاء جایگاه رفیع قرآن  لازم دانست و گفت: به معاون جدید قرآن و عترت بارها عرض کرده ام که ارتباط ‌گیری مساله بسیار مهمی است که البته با شناختی که از ایشان داریم خوشبختانه صاحب نظر و دارای ویژگی های منحصر به فردی در این زمینه هستند، اما اینجا موقعیت خاصی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر هم بخواهیم در روز قیامت سربلند و سرافراز باشیم، از همین جایگاه است و معتقدیم که سایر مجموعه ها باید با این معاونت هماهنگ شوند تا بتوانند با تولید و ساخت آثار فرهنگی و هنری از جمله فیلم های سینمایی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... اندیشه های قرآنی را بسط وگسترش دهند.
مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر یکی از مبانی اعتقادی و اصول مسلم انقلاب اسلامی را قرآن و عترت دانست و گفت: مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام ما بر اساس آموزه های قرآن و عترت بوده است. بنابر این انتظار و توقع این است که با حضور جناب آقای معاف در حوزه قرآن و عترت تحولی در این عرصه ایجاد شود.
وی در پایان با قدردانی از زحمات اصغرامیرنیا، سرپرست معاونت قرآن و عترت، گفت: آقای امیرنیا یکی از نیروهای خوشنام، انقلابی و متدین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سال هاست با ایشان افتخار آشنایی داشته و داریم که با وجود مسئولیت خطیری که در دفتر بازرسی داشتند، سرپرستی معاونت قرآن و عترت را تا تعیین معاون جدید برعهده گرفتند.
در بخش دیگری از این آئین، اصغرامیرنیا گفت: از همه عزیزانی که در  چند ماه گذشته بنده را تحمل کردند صمیمانه تشکر می کنم، افتخاری بود که برای عرصه قرآن و عترت  انجام دادم و معتقدم ما در هر مسندی که باشیم قطعا خدمت‌گذار قرآن هستیم. 
وی خطاب به معاون قرآن و عترت گفت: بسیار خوشحال هستم که دوست بزرگواری در این منصب قرار گرفته است که مجموعه و ارتباطات را خوب می‌شناسد و نیروی جوانی است که می تواند آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را در حوزه قرآن و عترت جامه عمل بپوشاند. معاونت قرآن و عترت مجموعه ای است که با تلاش ایشان می‌توان شاهد یک معاونت ویژه‌ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
در پایان این مراسم محمود شالویی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از زحمات اصغر امیرنیا  تقدیر و تشکر کرد.
در متن این لوح آمده است:
«از زحمات و اقدامات ارزشمند جنابعالی در دوره مسئولیت سرپرستی معاونت قرآن و عترت صمیمانه قدردانی می کنم . تعهد و مسئولیت پذیری و تعامل سازنده با اهالی قرآن و تلاش در جهت ترویج معارف قرآن و عترت از نقاط درخشان کارنامه جنابعالی است.
 از خداوند متعال دوام توفیق تان را همراه با سربلندی و عزت ایران اسلامی خواستارم.
محمدمهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

کد خبر 1143220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha