جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی محور برنامه های دهه فجر

ناصر بهروز گفت: برنامه های دهه فجر از تنوع زیادی برخوردار اند و حول محور جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شوند.

«ناصر بهروز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نهضت جهاد تبیین را یکی از ضرورت های امروز جامعه دانست و گفت: امروز نهضت جهاد تبیین بر عهده نخبگان جامعه است که باید در این راستا گام بردارند.

 

فرمانده سپاه جیرفت افزود: انقلاب اسلامی نتیجه مجاهدت، رشادت و از خودگذشتگی های عده زیادی به ویژه امام راحل است.

 

وی بیان کرد: تشکیل حکومت اسلامی کار بی نظیر و کم سابقه ای بود که امام خمینی (ره) انجام داد.

 

بهروز معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضروری خواند و اظهار کرد: امروز باید خدمات انقلاب اسلامی در همه عرصه ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، آموزشی و اقتصادی برای جامعه به ویژه نسل امروز و فردا تبیین شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: باید خدمات و پیشرفت های انقلاب اسلامی برای ایران و جهان اسلام در نهضت و جهاد تبیین که حضرت آقا فرمودند، به درستی تبیین شود.

 

وی تاکید کرد: کشور در دوران بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در برخی از عرصه ها حرکت و شتاب آن از متوسط رشد جهانی بیشتر بوده است.

 

بهروز اظهار کرد: امید به زندگی در این دوران افزایش یافته و ما در حوزه سواد، توسعه بهداشت، آموزش، مقالات علمی پیشرفت داشته ایم و این ها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی بیان کرد: پیشرفت های کشور در بیش از ۴۰ سال گذشته نتیجه رهبری امام راحل و هدایت ها و رهنمود های مقام معظم رهبری و رشادت ها، مجاهدت ها و از خودگذشتگی مردم است.

 

بهروز با بیان این مطلب که برنامه های دهه فجر از تنوع زیادی برخوردار اند و حول محور جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شوند، عنوان کرد: در صورت عدم محدودیت های کرونایی، جشن های انقلاب به صورت متمرکز و یا محله ای برگزار می‌شوند.

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: در این جشن ها علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی، دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین می شود.

 

وی با اشاره به تنوع برنامه های مجازی در دهه فجر، ابراز کرد: محتواهایی با بهره گیری از اشعار محوری و سیاست هایی که ایام الله دهه فجر ابلاغ می شود، تولید و در بستر فضای مجازی منتشر می شود.


بهروز اضافه کرد: ویژه برنامه رژه یگان های خودرویی نظامی و انتظامی ادارات نیز فردا ۱۲ بهمن ماه، اجرا می شود.

 



خدمات رسانی به نیازمندان در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می شود 

 

فرمانده سپاه جیرفت با بیان این مطلب که خدمات رسانی به صورت محله ای و در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می شود، یادآور شد: کمک مومنانه، میز خدمت، مشاوره های حقوقی و تحصیلی در محله ها توسط گروه های جهادی اجرا می شوند.

 

وی یکی از برنامه های دهه فجر را کمک های مومنانه برشمرد و اظهار کرد: کمک های مومنانه از تنوع برخوردار هستند و نذر خون، توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر بخشی از این کمک ها است.

 

بهروز ادامه داد: مسابقات کتابخوانی، تولید نماهنگ، عکاسی، سرود، طراحی و  نقاشی بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر است.

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به این که نشست های روشنگری با نگاه نهضت تبیین در سطح شهرستان اجرا می شوند، ابراز کرد: جشن های مردمی و فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی توسط بسیج هنرمندان به صورت خیابانی اجرا می شوند.

 

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، در برخی از محلات جشن پیوند فاطمی برگزار می شود.

 

بهروز افتتاح پروژه های اشتغال و محرومیت زدایی را بخشی دیگر از برنامه های دهه فجر عنوان کرد و گفت: مرحله نخست طرح های آبرسانی مرد میدان در ۱۰ روستا با بیش از ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب به بهره برداری می رسد.

 

آغاز مرحله دوم عملیات اجرایی پروژه آبرسانی مرد میدان 

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه آبرسانی مرد میدان به ۲۵ روستا با بیش از ۵۰ کیلومتر خط انتقال آغاز می شود.

 

وی با اشاره به این که شب ۲۱ بهمن ماه آسمان جیرفت نور افشانی می شود، عنوان کرد: دیدار با خانواده های شهدا، غبارروبی قبور مطهر شهدا، ایستگاه های صلواتی فرهنگی، برگزاری یادواره ۷ زن شهیده و تکریم از مدافعان سلامت بخش دیگری از برنامه های دهه فجر است.

 

بهروز تاکید کرد: با توجه به احتمال ورود به پیک ششم کرونا بنابراین کمک به مجموعه بهداشت و درمان در برنامه های دهه فجر گنجانده شده است.

 

فرمانده سپاه جیرفت اضافه کرد: در ایام الله دهه فجر نشست های فرهنگی توسط گروه های تربیتی صالحین با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

وی با بیان این مطلب که حضور در راهپیمایی وظیفه شرعی همه ما است، ابراز کرد: در صورتی که برپایی راهپیمایی با محدودیت کرونایی مواجه نباشد مجموعه خانواده بسیج و سپاه امسال پرشور تر از هر سال در مراسم باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی حضور می یابند.

 

بهروز تاکید کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم باید خدمات انقلاب همچون عدالت اجتماعی را ببینند و همه ما مسئولین باید خدمت به مردم، در کنار آنها بودن، حل مشکلات شان را وظیفه خود بدانیم.

 

دشمن به دنبال یاس و ناامیدی مردم نسبت به انقلاب است

 

فرمانده سپاه جیرفت با تاکید بر این که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم کمتر شود، بیان کرد: دشمن به دنبال یاس و ناامیدی مردم نسبت به انقلاب اسلامی می باشد و این در حالی است که مردم در همه این سال ها در بحران های همچون سیل، زلزله، جنگ و در راهپیمایی ها پای انقلاب ایستاده اند.

 

وی ادامه داد: مسئله ای که امروز گاهی با آن مواجه هستیم، این است که مردم احساس می کنند مسئولین از آنها جدا هستند.

 

بهروز تاکید کرد: مسئولین باید با سرلوحه قرار دادن فرمایشات و راهبردهای مقام معظم رهبری و الگوبرداری از حضور رئیس جمهوری در بین مردم مناطق محروم، در کنار مردم باشند.

 

فرمانده سپاه جیرفت در خاتمه با اشاره به این که فرمانده سپاه همواره تاکید بر این دارند که باید در مشکلات در کنار مردم بود، گفت: مردم بالاترین و آرمانی ترین رکن نظام هستند که باید آنها را حفظ کنیم.

کد خبر 1143254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha