دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) تابعیت محض از ولایت فقیه/خروج واشنگتن از توهمات کنونی راه هموار شدن مسیر مذاکرات

صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه های اتمی،بدون خروج واشنگتن از توهمات راه هموار شدن مسیر مذاکرات، دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) تابعیت محض از ولایت فقیه، بازدید دادستان تهران از دادسرای امنیت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه های اتمی، بدون خروج واشنگتن از توهمات راه هموار شدن مسیر مذاکرات، دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) تابعیت محض از ولایت فقیه،  بازدید دادستان تهران از دادسرای امنیت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۹ بهمن است.

دیدار تاریخی همافران ارتش با امام (ره) تابعیت محض از ولایت فقیه بود

سرهنگ حمیدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دیدار تاریخی همافران با امام خمینی (ره) و تاثیر این دیدار در پیروزی انقلاب گفت: روز 19 بهمن همافران مسلح شدند و در برابر قسمتی از لشکر گارد که حکومت نظامی را اعمال می کردند ایستادند و تعدادی از برادران ارتشی به شهادت رسیدند.

 

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود:  در بسیاری از استانها یک نافرمانی از درون ارتش علیه رژیم طاغوت فراهم شد و در 19 بهمن همافران که ماه ها قبل منتظر دیدار با امام (ره) بودند با شوری وصف ناپذیر و انقلابی، دیداری را با امام خمینی(ره) پیش بینی کردند.

 

سرهنگ سهیلی تصریح کرد: این دیدار تاریخی همافران و آن احترام نظامی به امام (ره) هیمنه حکومت پهلوی را فرو ریخت چراکه تربیت آنها در دروه پهلوی اینگونه شکل گرفته شده بود که بگویند خدا، شاه، میهمن اما خداباوری آنقدر در دل ارتشیان در محوریت قرار داشت که نتیجه آن احترام نظامی همافران به امام خمینی (ره) بود و تصویر این دیدار بازتاب تاریخی بسیاری داشت و کمر رژیم طاغوت را شکست.

 

وی خاطر نشان کرد: عکس دیدار همافران ارتش با امام (ره) سنبل پیروزی انقلاب اسلامی شد. معتقدم ظاهر آن بیعت تاریخی یک حرکت انقلابی بود اما باطن آن سنبل تابعیت محض از ولایت فقیه را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به شجاعت و تصمیم گیری به موقع همافران ارتش و برنامه ریزی برای این دیدار گفت:  این عکس از  عکس های جاودانه کشور است و برای همین این روز و این حرکت بارها از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز مورد تمجید و تکریم قرار گرفته است.

 

سرهنگ سهیلی گفت: این روز را پیشاپیش به فرماندهان و کارکنان سلحشور نیروی هوایی ارتش تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت و شادکامی ملت شهیدپرور ایران اسلامی را دارم.

 

بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: دولت فعلی آمریکا تاکنون با تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تلاش کرده اهدافی را که او با قلدری نتوانست محقق کند با ارائه وعده‌های بی‌پشتوانه تامین کند. 

بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود.

 

بازدید دادستان تهران از دادسرای امنیت

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به صورت سرزده از دادسرای امنیت «شهید مقدس» بازدید کرد و ضمن حضور در شعب مختلف بازپرسی، دادیاری و اجرای احکام، در جریان رسیدگی‌های قضایی قرار گرفت.

 

وی همچنین پس از استماع گزارش مسئولان دادسرای امنیت تهران، بر لزوم تسریع در روند رسیدگی ها، پاسخگویی مناسب به مردم و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در بازرسی از واحدهای مختلف دادسرای امنیت، پس از بررسی دقیق پرونده‌ها و اطلاع از آمار عملکرد و اقدامات انجام شده بر مدیریت در ارجاع پرونده ها، تسریع در رسیدگی‌های قضایی و رعایت موازین قانونی در روند تحقیقات تأکید کرد.

 

 صالحی در ادامه، با بررسی وضعیت پرونده‌های مسن و معوق دادسرای امنیت، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد، رسیدگی فوری جهت تعین تکلیف این پرونده‌ها و صدور تصمیم نهایی در خصوص هر مورد طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود در دستور کار قرار گیرد.

 

دادستان تهران در جریان این بازدید که ساعاتی به طول انجامید، با تعدادی از مراجعه کنندگان این دادسرا نیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخت و پس از استماع مطالبات آن‌ها، ضمن صدور دستورات لازم در خصوص رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مطرح شده، پیگیری این موارد تا حصول نتیجه نهایی را مورد تأکید قرار داد.

 

صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه‌های اتمی

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مزیت برق اتمی و نیروگاه‌های اتمی به ارزش افزوده آن است بطوری که تاکنون صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری به همراه داشته است. برنامه توسعه نیروگاه اتمی حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که تا افق حداکثر سال ۱۴۲۰ آن را پیش بینی کردیم.

 

وی گفت: مزیت برق اتمی، نیروگاه اتمی و بطور کلی نیروگاه‌ها ارزش افزوده و بازدهی سرمایه‌ای خوب آن است بطور مثال نیروگاه شماره یک ما تاکنون ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه جویی و نزدیک به ۵۲ میلیارد کیلو وات برق به شبکه تزریق کردیم، که معادل حدود ۶ میلیارد دلار ارزش این صرفه جویی است یعنی در عرض این مدت کوتاه توانسته ۲ برابر پولی که برایش هزینه شده را بازگرداند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ما در قانون ۱۴۰۱ سرمایه گذاری داخلی، سرمایه گذاری خارجی، فاینانس داخلی و فاینانس خارجی را به صراحت پیش بینی کرده ایم، از سرمایه گذاران هنوز هم دعوت می‌کنیم، هم اکنون کشوری دیگر به جز روسیه برای مشارکت اعلام آمادگی کرده است. بطور کلی ما از ایرانیان خارج از کشور و هر شرکت ایرانی که برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.

 

اسلامی گفت: معتقدیم نیروگاه‌های اتمی یعنی برق پایدار که تولید آلاینده‌ها و تولید گاز‌های گلخانه‌ای را صفر می‌کند یکی از مزیت‌های رقابتی سرمایه گذاری است که با استقبال مواجه شده است و کشور‌ها هم به سمت آن حرکت می‌کنند، امیدوارم بتوانیم این تاخیر چند ساله خود را هم پایان دهیم و هم پروژه‌ها را سرعت دهیم.

 

تحریم‌های یکجانبه علیه ایران جنایت علیه بشریت است

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران، به ویژه تحریم‌های دارویی و اقلام بشردوستانه اعمال جنایتکارانه‌ای برابر با ارتکاب جنایت علیه بشریت است. همانطور که رئیس جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران، به ویژه تحریم های دارویی و اقلام بشردوستانه، اعمال جنایتکارانه ای برابر با ارتکاب جنایت علیه بشریت است. کشورهای تحریم کننده نباید برای چنین جنایات شنیع بی مجازات بمانند.

نماینده  دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: اقدامات قهری یکجانبه، خواه در قالب تحریم های یکجانبه یا اقدامات محدودکننده که جمعیت غیرنظامی را به عنوان بخشی از یک سیاست گسترده یا سیستماتیک هدف قرار می دهد و باعث ایجاد درد و رنج بیشتر مردم می شود، نقض آشکار حقوق بین الملل از جمله حقوق بشر و حقوق  بشردوستانه بین المللی است.

 تخت روانچی اظهار داشت: همه تحریم‌ها، یک‌جانبه یا چندجانبه، پیامدهای نامطلوبی برای مردم عادی دارند و به‌طور نامتناسبی بر کودکان، زنان، سالمندان، بیماران و فقرا تأثیر می‌گذارند. تحریم ها همچنین پیامدهای انسانی شدیدی را به همراه دارد. در بحران همه‌گیری مانند کووید-۱۹، تحریم‌ها پیامدهای گسترده‌ای را به دنبال دارد و سلامت و زندگی مردم را بیش از دیگران در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، فعالان  بشردوستانه معمولاً با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در محیط تحت سلطه تحریم‌ها کار کنند. اثرات ناخواسته چنین اقداماتی می‌تواند مانع از تحویل کمک های بشردوستانه در جایی هایی که بیشتر مورد نیاز است، شود و تاثیر مخبری بر نیازمندان خواهد داشت.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد در حالی که ماده ۴۱ منشور سازمان ملل،  مجوز اعمال تحریم به شورای امنیت اعطا می کند، اما این اختیارات ذیل ماده ۲۴ منشور  که تاکید دارد، «شورای امنیت در انجام وظایف خود مطابق با اهداف و اصول سازمان ملل متحد عمل خواهد کرد» محدود شده است. به عبارت ساده، شورای امنیت فراتر از حقوق بین الملل نیست و اختیارات تحریمی آن باید مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد اعمال شود.

 

کد خبر 1143437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha