خدمات حمایتی کمیته امداد به جهت پراکندگی اثر بخشی مناسبی ندارد

:جهانگیری با بیان اینکه کمیته امداد خدمات حمایتی بسیاری ارائه می کند که به جهت پراکندگی اثر بخشی چندان مناسبی ندارند ، گفت : جزیره ای عمل کردن در بخشهای مختلف موجب شده اثر بخشی خدمات کم شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «حسین جهانگیری» امروز (سه شنبه، 12 بهمن ) در آیین افتتاح یک مرکز فرهنگی نیکوکاری در مسکن مهر انزلی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه و پررنگ کردن وجهه مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی ثابت کرده هرکجا امور به دست مردم سپرده شده زودتر به نتیجه رسیده است.

  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان از وجود  260 مرکز نیکوکاری در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: کمیته امداد دو وجهه دولتی و مردمی دارد به همین منظور خدمات حمایتی کمیته امداد در محلات را به مردم آن محله واگذار می کنیم

 

وی ادامه داد: سازمان در سال 92 طرحی را با عنوان مراکز نیکوکاری پایه ریزی کرد که در نتیجه آن هشت هزار و 600 مرکز نیکوکاری در سطح کشور تاسیس شد. 

 

جهانگیری با بیان اینکه این مراکز در شناسایی و کمک به نیازمندان محلات تاسیس می شوند گفت: ما بدنبال بر خورداری از مواهب و خدمات این مراکز با تخصصی سازی آن هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال ایجاد ظرفیتی است که امور خیران کشور را ساماندهی کند اذعان کرد: در سطح کشور موسسات خیریه بسیاری فعالیت می کنند که عدم ساماندهی آنها موجب شده در اثر بخشی چندان موفق نباشیم گرچه در فطریه و زکات، افراد زیادی از مجموعه صدقات استفاده می کنند اما در بحث ساماندهی یک سازمان  که بتواند بعنوان متولی مجموعه را ساماندهی کند وجود ندارد.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر ساماندهی و نظارت بر مجموعه های خیریه تاکید دارند به همین منظور باید الگویی طراحی شود تا نسبت به مرتبط کردن مجموعه ها و موسسات برای خدمات اثر بخش اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات حمایتی بسیاری ارائه می کند که به جهت پراکندگی اثر بخشی چندان مناسبی ندارند گفت: جزیره ای عمل کردن در بخشهای مختلف موجب شده اثر بخشی خدمات کم شود.

 

جهانگیری افزود: کمیته امداد پنلی ارائه داده که در آن مشارکت های مردمی نسبت به لینک کردن همه موسسات اقدام کند به طور مثال اگر امروز موسسه ای در سطح شهرستان بندرانزلی فعالیت دارد می تواند با کمیته امداد و توسعه مشارکتهای مردمی لینک شده و همگرایی ایجاد کند.

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان گیلان بیش از 127 هزار خانوار با جمعیت 220 هزار نفر را تحت پوشش دارد که ماهانه بیش از 60 میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می شود.

 

جهانگیری در ادامه درآمد انزلی از محل خیرین شهرستان در جشن نیکوکاری سال 99 را بسیار ارزنده دانست و گفت : در جشن نیکوکاری سال گذشته این شهرستان بالاترین رقم درآمدی را داشت.

 

وی از رئیس کمیته امداد انزلی خواست امسال نیز با توجه به تعهدی که بر عهده دارد نسبت به جمع آوری خدمات و اعانات مردمی فعالیت بیشتری انجام دهد. 

 

«امیر جانبازی» فرماندار انزلی نیز  در این آیین با زنده نگه داشتن نام شهید رجبی مقدم از کسانی که با جان خود انفاق می کنند مانند شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت که از جان، زندگی و شیره وجودی شان مایه گذاشتند به نیکی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: افرادی که در اینگونه فعالیت ها مشارکت دارند تمایل دارند گمنام بمانند این معنای اصلی انفاق است.

کد خبر 1143816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha