۹۰ درصد تصرفات سواحل استان‌های ساحلی قابلیت رفع تصرف دارد

مرتضوی با بیان این که در برخی مناطق دسترسی مردم بومی به دریا به دلیل تصرف حاشیه ساحل به وسیله غیر بومی‌ها محدود شده است، گفت: ۹۰ درصد تصرفات سواحل استان‌های ساحلی قابلیت رفع تصرف دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور شب گذشته (سه شنبه 12 بهمن) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان این که اشخاص حقیقی در حاشیه برخی شهر‌ها حدفاصل شهر تا حریم دریا را تصرف کرده اند، گفت: این اشخاص پیش از به کارگیری اهرم‌های حقوقی از تصرفات خود دست بردارند البته فرایند‌های حقوقی و قانونی آن بخشی که مردم در تصرف دارند به طور قطع باید طی شود و مسئولان اجرایی پیگیر موضوع هستند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این افراد تلاش کنند اجازه دسترسی به دریا را به عموم مردم بدهند و آن بخشی از دریا که در حریم ۶۰ متر است حتماً تخلیه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دستور رئیس جمهور برای آزادسازی رفع تصرف ۲۰ روزه از حریم دریا مربوط به تصرفات دستگاه‌های اجرایی است و این باید از آن چه که مردم در تصرف دارند تفکیک شود، افزود: ۹۰ درصد تصرفاتی که مسئولان اجرایی استان‌های ساحلی اعلام کرده اند قابلیت رفع تصرف دارد و معطوف به دستگاه‌های اجرایی در استان‌های ساحلی است البته رسالت ذاتی برخی دستگاه‌ها مانند بنادر و مرزبانی ارتباط با دریاست و آن‌ها از شمول این دستور خارج هستند.

 

کد خبر 1143928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha