اسلام برای چندین دهه، بخشی از زندگی فرهنگی در آلمان بوده است

وزیر کشور جدید دولت فدرال اعلام کرد که اسلام برای چندین دهه، بخشی از زندگی فرهنگی در آلمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» در دهه‌های اخیر، بحث درباره اینکه آیا اسلام به آلمان تعلق دارد یا خیر؟  مناقشات زیادی در کشور ژرمن‌ها ایجاد کرده است. با این وجود، وزیر کشور جدید دولت فدرال در این زمینه، نظر روشنی دارد. نانسی فایزر به تازگی در مصاحبه با روزنامه زوددویچه تسایتونگ گفته است:« اسلام مسلما متعلق به آلمان است». به گفته او اسلام برای چندین دهه، بخشی از زندگی فرهنگی در آلمان بوده است.
وزیر کشور جدید دولت فدرال معتقد است که مسلمانان بخش مهمی از جامعه آلمان هستند. نظر او بر خلاف ادعای هورست زی‌هوفر، وزیر کشور آلمان است که گفت اسلام به آلمان تعلق ندارد. در عین حال، او همچنین نگران خطر افراط‌گرایی در جامعه آلمان است. به اعتقاد فایزر، بی‌ثباتی در برخی از کشورها مانند افغانستان، می‌تواند کشورهای غربی را به پناهگاه‌های امن گروه‌های افراطی بدل کند و خطر افراط‌گرایی در این کشورها را افزایش دهد. او در این باره گفت:« ما باید خیلی هوشیار باشیم. من نگران خطر گسترش کار تروریست‌ها در داخل کشور هستم.»
وزیر کشور فدرال با اشاره به سیاست‌های دولت جدید در قبال مهاجران توضیح داد: «ما کشوری مهاجرپذیر هستیم و باید تلاش کنیم که در حوزه ادغام درست عمل کنیم. دولت فدرال جدید می خواهد، شرایط مهاجرت شغلی را آسان‌تر کند. از سوی دیگر، ما همچنین می‌خواهیم افرادی را که برای جامعه آلمان مفید نیستند، مجبور به بازگشت و خروج داوطلبانه کنیم.»
او همچنین درباره گفت‌وگو با جوامع مذهبی گفت:« ما به گفت‌وگو با انجمن‌های مذهبی اهمیت زیادی می‌دهیم. حتی در توافقنامه ائتلاف بر این موضوع تاکید شده است. البته هنوز مشخص نیست که مذاکرات با نهادهای اسلامی به شکل کنفرانس اسلامی آلمان صورت خواهد گرفت و یا این که مذاکرات توسعه بیشتری پیدا می‌کند.»
پیش‌تر نیز چندین شخصیت مهم آلمانی بر ارتباط اسلام و آلمان تاکید کرده بودند. در روز وحدت آلمان در سال ۲۰۱۰، کریستین وولف، رئیس جمهور فدرال اعلام کرد که اسلام متعلق به آلمان است. با این حال، پس از سخنرانی او، جنجال زیادی در گرفت.  همچنین در اوایل سال ۲۰۰۶ نیز، ولفگانگ شویبله، وزیر کشور وقت این کشور در افتتاحیه کنفرانس اسلامی آلمان اعلام کرد: «اسلام بخشی از آلمان و اروپاست.»
کد خبر 1143931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha