«۴ میلیارد  تومان» گردش مالی زباله گردی در بیرجند

بهترین گردش مالی زباله گردی بیرجند در ماه را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و همراهی و همکاری مردم برای دفع پسماندها به صورت بهداشتی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی بهترین» شهردار بیرجند امروز (13 بهمن) در مراسم افتتاح سایت متمرکز پردازش دفع پسماند، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: این پروژه در مساحت ۸۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه از سال ۷۴ تاکنون مشکل زیست محیطی پادگان ۰۴ و دفن زباله های شهری از دغدغه هایم به عنوان عضو کمیته بهداشت شورای شهر بود، با اشاره به ورود این سایت از امروز در چرخه عمل افزود: با راه اندازی این سایت یکی از مشکلات مزمن شهری حل می شود.

 

بهترین گردش مالی زباله گردی بیرجند در ماه را چهار میلیارد تومان اعلام کرد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد زباله ها دفن و ۳۰ درصد بازیافت می شود که با راه اندازی این سایت به صورت محله ای و مرحله ای زباله ها تفکیک می شود که تحقق این مهم همراهی مردم را می‌طلبد.

 

وی از اهداف مهم این پروژه به گسترش فرهنگ بازیافت، ایجاد درآمد پایدار و... اشاره کرد.

 

شهردار بیرجند خواستار حمایت در زمینه ساخت و احداث سایت کمپوست با همکاری استاندار و... شد و یادآور شد: در این پروژه آخرین تکنولوژی روز به کار رفته و این پروژه جزو پنج سایت برتر کشور می باشد.

 

رییس شورای شهر بیرجند هم در ادامه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: ایده احداث و راه اندازی این پروژه از شورای چهارم پردازش شده است.

 

«علیرضا محمودی راد» با بیان اینکه در زمان شورای پنجم نیز احداث سوله، انتقال آب و... برای این پروژه انجام شده است، خواستار همکاری و مساعدت استاندار در زمینه احداث سایت کمپوست شد.

 

وی از اقدامات پیش رو به تعیین تکلیف اراضی پادگان ۰۴، امتداد خیابان معلم، انتقال صنوف آلاینده، بهشت متقین جدید و ... اشاره کرد.

کد خبر 1144139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha