مزیت های مانه و سملقان را باید به سوی صادرات سوق داد

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه عمران و آبادانی شهرستان ها منوط به ارائه برنامه ریزی دقیق و نحوه اولویت بندی پروژه هاست، گفت: مزیت های مانه و سملقان را باید به سوی صادرات سوق داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» صبح امروز چهارشنبه و در دومین روز از هفته بزرگداشت دهه فجر در آیین افتتاح و کلنگ زنی متمرکز پروژه های دهه فجر در شهرستان مانه و سملقان با تاکید بر مستعد بودن این شهرستان افزود: پتانسیل ها و مزیت های شهرستان مانه و سملقان برای تمام مردم مشهود است لذا در سایه این مزیت ها باید شاهد افزایش درآمد و ایجاد اشتغال باشیم.

 

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با کمک نخبگان می توان شاهد جهش و تحرک بیشتر برای شهرستان مانه و سملقان بود، افزود: با بهره مندی از نظرات نخبگان می توان مزیت های این شهرستان را به سمت و سوی صادرات سوق داد.

 

حسین نژاد تصریح کرد: تحرک بیشتر در جهت ایجاد تغییرات باید برای تمام مردم ملموس باشد.

 

وی با اشاره به قابلیت های کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: از این قابلیت می توان در حوزه صادرات میوه هم بهره گرفت تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

 

حسین نژاد خاطرنشان کرد: صندوق عدالت توسعه، فرصت مناسبی است تا تسهیلات هدفمند متناسب با مزیت های شهرستان را اخذ کرد.

 

وی گفت: مصرف بهینه آب، افتتاح سایت های مخصوص گلخانه ای، صادرات گمرک هوایی محصولات شهرستان از دلایل مهم پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی شهرستان مانه و سملقان خواهد بود.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کاهش نهاده های دامی و خشکسالی مشکل تمام کشور است و مشمول تنها یک شهرستان نیست، تصریح کرد: دولت جهت حمایت از دامداران اقدامات ارزشمندی انجام داده اما با راه اندازی تشکیلات کشاورزی در حوزه های مختلف می توان وابستگی به واردات در حوزه نهاده ها را کاهش داد.

 

گفتنی است؛ در این آیین ۶۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1144177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha