بیش از ۱۰۰ موسسه قرانی در مشهد فعال هستند

حجت الاسلام سلطانی گفت: ما بیش از ۱۰۰ موسسه قرانی در مشهد داریم که اگر اینها مورد حمایت قرار می گرفتند باید از محلات ما نوای قرآن شنیده می شد و کمتر دچار مشکلات بودیم اما متاسفانه قران به حاشیه برده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «سیدموسی سلطانی» امروز چهارشنبه (۱۳ بهمن) در نشست خبری ستاد نکوداشت تکریم و تجلیل از چهار دهه خدمات قرآنی «سیدمجتبی سادات‌ فاطمی» که در جهاد دانشگاهی مرکزی برگزار شد؛ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار فراوانی در حوزه آموزش و خدمات قرآنی انجام گرفته است اما شخصیت‌های برجسته این حوزه مورد مغفول واقع شده‌اند.


دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر بخواهیم این خلا برطرف شود، باید موسسات مردم‌نهاد در این عرصه ورود پیدا کنند؛ افزود: از سال 1393 موسسه خدمات قرآنیان مشهد با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارش را آغاز کرد و بعد از تقریبا هفت سال در کنار آن، موسسه دیگری با همین رویکرد تحت عنوان موسسه شکوه رسالت نبوی(ص) راه افتاده است.


وی در ادامه با اشاره به مردمی بودن این ستاد گفت: این ستاد به صورت دائمی تشکیل شده است و فعالیت آن در کشور بی‌نظیر است و تاکنون ستادی تحت این عنوان در سایر استان‌ها و حتی در پایتخت نداشتیم.


حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: اولین نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی استان با تجلیل و تکریم استاد سادات‌فاطمی استارت خورده است و این استاد پیشکسوت قرآنی 25 شاگرد بین‌المللی تحویل جامعه داده که از جمله آنها می‌توان به حامد و حمید شاکرنژاد، مهدی صیاف‌زاده، مهدی حسنی، مختار دهقان و.... اشاره کرد.


وی به جلسات قرآن استاد سادات‌فاطمی در مسجد کرامت اشاره و بیان کرد: بیش از سه دهه است که سیدمجتبی سادات‌فاطمی در مسجد کرامت کرسی تدریس و شاگردپروری دارد.

 

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی بیان کرد: ما بیش از ۱۰۰ موسسه قرانی در مشهد داریم که اگر اینها مورد حمایت قرار می گرفتند باید از محلات ما نوای قرآن شنیده می شد و کمتر دچار مشکلات بودیم اما متاسفانه قران به حاشیه برده شده است.

 

کد خبر 1144212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha