اردوی راهیان نور در پارک موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می شود

سردار ملکی به پروژه نیمه تمام پارک موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و خواستار بازدید رئیس جمهوری از این پروژه شد و گفت: اردوی راهیان نور می تواند در پارک موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» پیش از ظهر امروز(۱۳بهمن) در چهارمین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و شورای حفظ آثار استان با تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به سند ملی راهیان نور از نقش آفرینی۲۸دستگاه در اجرای این سند خبر داد و اظهار کرد: ستاد راهیان نور در استان به ریاست استاندار و دبیری سپاه کربلا فعالیت می‌کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به شیوع کرونا و توقف اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره و بیان کرد: امسال آمادگی برای برگزاری اردوهای راهیان نور را داریم و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از اول اسفند اعزام‌ها آغاز خواهد شد. همچنین اردوی راهیان نور در پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیز برگزار می شود.

 

سردار ملکی همچنین به اجرای ۱۱۱مأموریت توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ما اولین استانی بودیم که صاحب انتشارات دفاع مقدس شدیم و نشر «سرو سرخ» را راه اندازی کردیم و سالانه ۶۰عنوان کتاب منتشر می‌کنیم.

 

وی به تولید فیلم دفاع مقدس، تولید موشن‌گرافی و نماهنگ و تولیدات فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: نقش استان مازندران در دفاع مقدس باید در قالب فیلم به نمایش درآید و در این راستا نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی هستیم.

 

سردار ملکی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل عنوان و اضافه کرد: از تعداد ۱۰۰۰مدخل شناسایی شده، ۲۷۰مقاله در سال جاری توسط نویسندگان این حوزه آماده شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۴۰۶شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شدند، به تشییع پیکر هشت شهید گمنام در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در سال آینده سهمیه ۲۵شهید گمنام را به نیت لشکر ۲۵کربلا گرفتیم که پیکر ۵شهید در اوایل سال و ۲۰شهید دیگر همزمان با ایام فاطمیه تشییع خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، به همکاری شهرداری ساری در تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در سفر رییس جمهور به استان برنامه بازدید از این مرکز پیش بینی شود.

 

سردار ملکی به پروژه نیمه تمام پارک موزه دفاع مقدس مازندران اشاره و بیان کرد: مازندران ۱۰هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم کرد که شماری از آنان سرداران و نقش‌آفرینان دفاع مقدس بودند و تبیین ایثار شهدای استان ضروری است.

کد خبر 1144249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha