عملیات بهره برداری از معدن منیزیت سربیشه آغاز شد

در سومین روز از دهه فجر عملیات بهره برداری از معدن منیزیت سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عملیات بهره برداری از معدن منیزیت و همچنین عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره مس و مس کاتد سربیشه امروز (۱۴بهمن) همزمان با سومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

 

معدن منیزیت سپیدان سربیشه واقع در روستای بیمرز بخش مود دارای ظرفیت استخراج سالانه هفت هزار و ۸۴۰ تن منیزیت است و بهره برداری از این معدن چهار میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای شهرستان به همراه داشته است.


منیزیت خام استخراج شده از این معدن در تهیه فرآورده های شیمیایی، اکسید منیزیم، فلز منیزیم، کود شیمیایی، ابریشم مصنوعی، صنایع کاغذسازی و ... کاربرد دارد. اشتغالزایی برای هفت نفر از مزایای فعال شدن این واحد معدنی است.

 

عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره مس و مس کاتد نیز امروز آغاز شد و بخش خصوصی این واحد تولیدی را با زیربنای مسقف پنج هزار مترمربع در زمینی به متراژ ۳۰ هزار مترمربع احداث خواهد کرد. بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این واحد تولیدی که امروز عملیات اجرایی خود را آغاز کرد در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد تا زمینه اشتغال ۴۷ نفر را فراهم آورد.

 


انواع سیم کابل و مبدل های مسی، انواع مبدل های حرارتی و مصنوعات مسی از جمله تولیدات این کارخانه خواهد بود و احداث این واحد تولیدی ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی را به همراه دارد.    

کد خبر 1144366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha