قرمز شدن وضعیت کرونایی دو شهرستان/ تعداد بیماران بستری رو به افزایش است

با شیوع موج ششم کرونا در گلستان وضعیت دو شهرستان علی آبادکتول و بندرگز قرمز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرعت شیوع سویه امیکرون بسیار زیاد است و در مدت کوتاهی وضعیت و رنگ بندی کرونایی شهرها را تغییر داده است.


با اینکه تا یکی دو روز قبل وضعیت شهرهای استان نارنجی و زرد بود اما در مدت یک شبانه روز وضعیت کرونایی در دو شهرستان قرمز شده است.

 

شهرستان بندرگز و علی آبادکتول از روز گذشته وارد وضعیت قرمز کرونایی شدند و تهدید امیکرون برای مردم این شهرستان ها جدی تر شده است.

 

شهرستان های گرگان، بندرترکمن، آق قلا، رامیان، مینودشت، گالیکش و کلاله نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و با افزایش شمار بیماران خیلی زود وضعیت این شهرستان ها نیز قرمز خواهد شد.

 

وضعیت زرد نیز بر شهرستان های کردکوی، آزادشهر، گمیشان، گنبدکاووس و مراوه تپه حاکم است و کمترین سهل انگاری وضعیت را در این شهرستان ها به سمت نارنجی و قرمز می برد.

 

شمار مبتلایان به کرونا روز گذشته با 39 نفر افزایش به 334 نفر افزایش پیدا کرد که با توجه به شیوع گسترده امیکرون و غالب شدن این سویه، شمار موارد ابتلا و بستری روزانه به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

 

تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کرونا به همراه رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک، عدم حضور در تجمعات و مکان های پرازدحام و مسقف، شستشوی دست ها، عدم برگزاری و شرکت در دورهمی ها و مراسمات مختلف و ... تنها راه مقابله با این بیماری است.
 

کد خبر 1144408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha