حذف ضمانت اعطای وام‌های خرد تا سقف ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی

نوروزی از حذف ضمانت اعطای وام‌های خرد تا سقف ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: تمامی بانک‌های دولتی مکلفند این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا نوروزی» شامگاه پنج‌شنبه( 14 بهمن) در گفت‌وگوی خبری از حذف ضمانت وام‌های خرد طبق اطلاع وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد و اظهار داشت: پیرو ابلاغیه رئیس جمهور مبنی بر تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به مردم در گیلان نیز به تأسی از این امر تمامی بانک‌های دولت مکلف به اجرای این امر شدند.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان در پاسخ به این پرسش که چه کسانی مشمول دریافت تسهیلات خرد بدون ضامن هستند عنوان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی می‌توانند بدون تضامن و وثایق بانکی نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

 

نوروزی ادامه داد: کلیه شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی برای دریافت وام‌های تا سقف 50 و 100 میلیون تومانی دیگر به ضامن نیاز ندارند و برای دریافت این تسهیلات فقط کافی است یک فقره چک و یا سفته را ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی گواهی کسر حقوق کارکنان هم کفایت می‌کند یادآور شد: برای تسهیلات 100 میلیون تومانی علاوه بر گواهی کسر حقوق، تسلیم یک فقره چک و یا سفته کافی است و نیازی به ضمانت‌گیر نیست بنابراین تمامی بانک‌های دولتی باید به این امر تمکین کنند.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا برای دریافت تسهیلات خردتر تا سقف 5 و یا 10 میلیون تومان هم این وثایق لازم است خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی در مورد ضوابط جدید در بانک‌ها دخالتی ندارد و اعتبارات جدیدی را هم برای پرداخت تسهیلات در نظر نگرفته اما برای کسانی که نوبت وامشان زیر 50 میلیون تومان است می‌توانند جهت دریافت آن به بانک مراجعه کنند.

کد خبر 1144627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha