چهار رصدی بیکاری در استان اصفهان کاهش یافت/ افتتاح ۱۳ پروژه صنعتی

موفق، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد اشتغال گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در حال حاضر کمی بیشتر از ۱۰ درصد است که در مقایسه با دو سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

«ایرج موفق« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به رونق تولید و رفع موانع پیش روی این حوزه اظهارداشت: اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات بانکی در ایجاد فرصت های اشغال و خروج از رکود برخی از واحدهای صنعتی موثر بوده که علاوه بر رونق تولید در کاهش بیکاری نیز نقش داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان افزود: نرخ بیکاری در استان اصفهان در حال حاضر کمی بیشتر از 10 درصد است که در مقایسه با دو سال گذشته چهار درصد کاهش یافته که تداوم مسیر تسهیل گرری و مانع زدایی این روند را بهبود می بخشد.

 

وی یادآورشد: در 2 سال گذشته 642 واحد صنعتی تعطیل استان اصفهان وارد عرصه تولید و موجب اشتغال زایی شده اند.

موفق، اضافه کرد: امسال 38 هزار میلیارد ریالی تسهیلات بانکی برای رونق تولید و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی این استان توزیع شده و همین مسائل در روند مثبت کار موثر بوده است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مدیریت وضع توسعه صنعتی و اقتصادی استان اصفهان صورت گرفته، تصریح کرد: صنایع نیازمند آب زیاد و آلاینده مجوز فعالیت در این استان نمی گیرند و به سمت فعالیت های دانش بینان و پاک رفته ایم که در همین مسیر دستاوردهایی به اقتصاد استان رسیده است.

 

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان بکارگیری 700 نفر نیرو در شرکت های دانش بنیان جایگاه این عرصه را برای اقتصاد استان اصفهان نشان می دهد.

 

افتتاح 13 پروژه در شهرک های صنعتی استان اصفهان

 

وی با اشاره به پروژه های مورد بهره برداری دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: 13 پروژه با حضور طی سفر2 روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال افتتاح است.

 

موفق اعتبار سرمایه گذاری شده برای این طرح ها را  بیش از پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: تمام این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی یادآورشد: کلنگ زنی طرح توسعه شرکت ناسیونال در استان اصفهان در سفر معاون وزیر صمت انجام شده و پیش بینی می شود تا سال آینده اتفاقات خوبی در توسعه این شرکت رقم بخورد.

کد خبر 1144692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha