اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی از آبادان

برگزار آئین بزرگداشت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، اهدای جهیزیه به نوعروسان و از خانواده شهیدان پرورش از جمله اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی در آبادان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین گرامیداشت ارتحال آیت‌ الله صافی گلپایگانی با برگزاری محفل اُنس با قرآن با حضور جمعی از نمازگزاران و مسئولان در مصلای ثامن الائمه نماز جمعه آبادان برگزار شد.

 

این عالم ربانی، فقیه و مجتهد عالیقدر جهان تشیع که از مراجع طراز اول شیعیان در هفته ای که گذشت در قم به دیار حق شتافت. آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان شیخ المراجع در جوامع اسلامی شناخته می شود و در حوزه علمیه قم تدریس می‌کرد.

 

اهدای ۴۳ سری جهیزیه به نوعروسان آبادان نیازمند اهدا شد

در ایام دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در آبادان اهدا شد.

 

طی آئینی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ظهر امروز (جمعه ۱۵ بهمن) ۴۳ سری جهیزیه شامل ۲۱۵ دستگاه لوازم خانگی در میان نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد آبادان توزیع شد.

 

این اقلام شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و لباسشویی است که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) آبادان و با مشارکت و کمک نیکوکاران تهیه و تامین شده است.

 

از خانواده شهیدان پرورش در آبادان تجلیل شد

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، به همت تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) بوشهر از خانواده شهیدان پرورش در آبادان تجلیل به عمل آمد.

 

«محمدحسن گرامی» در دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان علیرضا، محمدرضا و حمیدرضا پرورش، جایگاه شهید را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم و روایات از شهدا یاد شده و هیچ جایگاهی بالاتر از جایگاه شهید در نزد خداوند نیست.

 

جانشین فرمانده تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) بوشهر افزود: هرچه در راه تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تلاش شود کم است و خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان که در راه خدا از جان خویش خالصانه گذشتند کاری ارزشمند و با عبادت است.

 

این خانواده معظم در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان بین سال های ۶۰ و ۶۱، سه شهید والامقام را به نام علیرضا، محمدرضا و حمیدرضا پرورش تقدیم نظام، انقلاب اسلامی و ایران کردند.

 

کد خبر 1144760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha