مشکلی در تولید و توزیع کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مشکلی در تولید و توزیع کالاهای اساسی در استان کردستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد فرید سپری رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با محوریت بررسی وضعیت سیب زمینی و برنج استان برگزارشد، با اشاره به اینکه مشکلی در تولید و توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته در سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، از اراضی زراعی  استان، ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی برداشت شد.

 

 

 

وی افزود: سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در تولید این محصول است.

 

 

سپری با توجه به مانده محصول سیب زمینی در شهرستان‌های قروه و دهگلان عنوان کرد: که این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، دو قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در سال جاری حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان ۳۳۸ هزار تن بوده است.

 

 

سپری باتوجه به اینکه نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه 7000 هزار تن می‌باشد، افزود: کل نیاز استان در سال حدود  ۸۴ هزار تن است و  تاکنون حدود 10 هزارتن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد افزود: برای پیشگیری از  بروز  مشکل داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است زیرا با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده فروشی‌ها قابل رصدتر است.

کد خبر 1144787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha