ضرورت تعیین وضعیت سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ

بیات منش گفت: باید هردو مقوله منطقه سکونت‌گاه غیررسمی گاوازنگ و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ به طور همزمان پرداخته و پیش رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه کار گروه امور زیر بنایی در محل استانداری زنجان، گفت: در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات بوده و در این میان موضوع منطقه گردشگری گاوازنگ و مسئولیت تصمیم گیری ها در کارگروه زیربنایی انجام می‌گیرد.

 

مسعود بیات منش اظهار داشت: ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند و باید اهالی این منطقه در آرامش باشند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: گاوازنگ در حریم واقع شده و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود و منتظر هستیم این پرونده به صورت کامل به اداره راه و شهرسازی ارسال شود.

 

بیات منش تاکید کرد: باید هردو مقوله منطقه سکونت‌گاه غیررسمی گاوازنگ و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ به طور همزمان پرداخته و پیش رود.

 

وی بیان داشت: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی، بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شده و با مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی پلاک‌ها، زمین مسکونی واگذار کردند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی سوالی که مطرح خواهد شد این است که با چه الگویی توسعه خواهد یافت و در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای ارایه خدمات توسط شرکت‌های خدمات رسان به منطقه و ساکنین آن طراحی کرد.

 

در ادامه این جلسه، استاندار زنجان، گفت: باید برای منطقه گردشگری گاوازنگ هدفی در نظر گرفته شود چرا که این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری بسیار اهمیت دارد.

 

محسن افشارچی تصریح کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر قرار گرفته و ساکنین هم الزامات لازم را رعایت کنند.

 

وی افزود: در کارگروه‌های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح‌های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه خواهد شد.

 

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع منطقه گاوازنگ درخواست‌هایی که در خصوص سکونتگاه غیررسمی منطقه گاوازنگ به فرمانداری زنجان اعلام می‌شود، طی دو هفته آینده، جلسه مقدماتی دیگری برگزار شده و این منطقه به صورت خیلی کارشناسانه بررسی شود.

کد خبر 1144876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha