رونق تولید راهکار رفع مشکلات اقتصادی است

حمایت از تولید داخلی و رونق تولید مهم ترین راه رفع مشکلات اقتصادی و تحقق گشایش در حوزه اشتغال است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ رونق تولید امروز یکی از ضرورت های کشور است که می تواند در رفع مشکلات اقتصادی و تحقق گشایش در حوزه اشتغال موثر باشد.

 

برهمین اساس  سالهای متمادی است که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به فراخور اهمیت این موضوع بر تولید و تلاش مضاعف و راه اندازی واحدهای تولیدی داخلی برای کاهش وابستگی به خارج از کشور تاکید دارند.

 

برای تحقق کامل جهش تولید، باید اهتمام همگانی برای رفع موانع موجود بر سر راه تولید ایجاد شود تا رشد اقتصادی پایدار را شاهد باشیم.

 

رونق تولید زمینه ساز رونق اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم است، برنامه ریزی جدی مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه تولید در استان ضروری است.

 

مقام معظم رهبری به‌عنوان سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد را مبنای نامگذاری سال‌ها قرار داد تا تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان ریل گذاری حرکت توسعه‌ای کشور را بر اساس این موضوع به عنوان هدف نهایی انجام دهند و مجریان نیز بر همین ریل حرکت کنند.

 

حمایت از تولید داخلی تنها مختص شرکت های تولیدی بزرگ نیست و کارگاه های کوچک تولیدی هم در صورت حمایت می توانند نقشی تاثیر گذار در عرصه اقتصاد، تولید و اشتغال جامعه داشته باشند.

 

شرکت نوآوران کاسپین افلاک، یکی از شرکت های تولیدی خرد در استان لرستان که در روستای دیناروند خرم آباد به همت چند تن ازجوانان توانمند لرستانی دایر شده است.

 

این کارگاه تولیدی با توجه به محرومیت های موجود در استان لرستان، با فراز و نشسی های بسیاری مواجه بوده و به رغم تنگاناهای مالی در سایه همت و اراده محکم جوانان لرستانی پا در عرصه تولید گذاشته و در این مسیر ثابت قدم مانده است.

 

تلاش جوانان لرستانی در عرصه تولید و سایه سنگین محرومیت

 

«مسعود دریکوند» مسئول این شرکت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: با توجه به فراز و نشیب های ناشی از تورم در جامعه حفظ کارگاه با سختی و مشقت های بسیاری همراه است.

 

وی افزود: در این کارگاه تولیدی به همت جوانان خرم آبادی روزانه بالغ بر  500 یا 600 فیلتر هوای خودرو تولید می شود.

 

دریکوند با اشاره به تولید محصول استاندارد در این کارگاه،  خاطرنشان کرد: در این کارگاه حدود 15 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارند.

 

وی ادامه داد: به حمد الله با توجه به تولید محصول باکیفیت واستاندارد هم اکنون چه در استان وچه در استان های همجوار محصولات تولیدی این کارگاه مورد استقبال مردم قرار دارد.

 

دریکوند خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی  این کارگاه به رغم کیفیت بالا و رعایت استانداردهای لازم، نسبت به سایر محصولات تولیدی با قیمیتی مناسب در بازار عرضه می شود که این مورد استقبال مردم را به همراه داشته است.

 

این تولید کننده لرستانی با اشاره به برنامه های به عمل آمده برای ارتقای کارگاه، ادامه داد: تولید فیلتر بنزین  و تولید روغن ماشین از مهم ترین اهداف این کارگاه است.

 

وی خاطرنشان کرد: افزایش حمایت از واحدهای تولیدی و تسهیل در دریافت تسهیلات برای رونق تولید ضروری است.

 

دریکوند خاطرنشان کرد: با حمایت جدی مسئولان بستر توسعه کارگاه و تقویت اشتغال و تولید در استان و این کارگاه فراهم خواهد شد.

 

این تولید کننده لرستان با بیان اینکه طرح ساخت روغن از طرح های مهم این کارگاه است که به دلیل نبود سرمایه درگردش راکد مانده است،  افزود:  با مشارکت مسئولان برای رفع این گره  و حمایت از کارگاه، حداقل زمینه اشتغال 40 نفر در این کارگاه فراهم می شود.

 

دریکوند بیان کرد: در بحث تعمییرات و نگهداری دستگاه ها تلاش می شود از توان کارگاه بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه ارسال وسایل نیازمند تعمییر کارگاه به خارج از استان هزینه بر است،افزود: تلاش شده است از توان نیروهای کارگاه برای رفع مشکلات کارگاه بهره گرفته شود.

 

دریکوند خاطرنشان کرد: به حمد الله تلاش می شود در حد امکان از توان نیروی کار کارگاه برای رفع مشکلات موجود بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به مشکلات فرا روی این کارگاه تولیدی، اظهار کرد: به دلیل صنعتی نبودن استان جهت تعمییرات دستگاه ها همواره با مشکل مواجه هستیم البته این مشکل بستر خودکفایی کارگاه شده و بسیاری از مشکلات توسط اعضای کارگاه رفع می شود.

 

دریکوند بیان کرد: ساخت غلطک تیغه ای، تغییر درسرعت دستگاه چین کن، ساخت دستگاه جت پرینتر با ریل در کارگاه طراحی و ساخت شده است.

 

وی افزود: قیچی های کارگاه که یکی مربوط به تور نازک برای تولید فیلتر نازک و دیگر مربوط به تور ضخیم برای فیلتر های سنگین است هم توسط کارکنان کارگاه انجام شده است.

 

دریکوند خاطرنشان کرد: در سایه اقداماتی چون ساخت و تعمییر دستگاه ها سود خوبی نصیب این کارگاه تولیدی شده است.

 

نبود سرمایه در گردش عمده مشکل فرا روی تولیدی است

 

دریکوند نبود سرمایه درگردش را دیگر مشکل مهم این کارگاه دانست و افزود: هر سال با توجه  به تورم افسار گسیخته سرمایه ما تنها صرف مواد اولیه به میزان سال قبل می شود و موفق نمی شویم جهت ارتقای کارگاه گامی برداریم.

 

وی با ابراز ناراحتی از نبود حمایت توسط مسئولان، گفت: متاسفانه غیر از بسیج سازندگی  از طرف هیچ ارگانی هیچگونه کمکی در طول این چند سال  به کارگاه نشده است.

 

دریکوند با اشاره به نقش بیماری کرونا در رکود بازار و تولید، افزود: در ایام کرونا میزان تولید شرکت کمتر شده است.

 

این تولید کننده لرستانی افزود: کارگاه ما شامل کمک های دولت در حوزه حمایت از مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا نشد.

 

استان لرستان سرزمینی دارای استعدادها و ظرفیت های بسیار گسترده خدادادی است که به دلایل مختلف تاریخی از این ظرفیت ها در راستای رشد و توسعه استان محروم مانده است.

 

امروز مردم لرستان با معضل بیکاری دست به گریبان هستند و در سایه نبود فرصت اشتغال بسیاری از خانواده ها از نظر معیشتی هم با مشکل مواجه هستند، در این شرایط به نظر می رسد تکیه بر توان و ظرفیت های بومی مهم ترین راه رفع مشکلات فرا روی مردم استان لرستان است.

 

نیروی انسانی توانمند از ظرفیت های مهم استان لرستان است که در سایه حمایت های مسئولان از مشاغل خرد و کلان در این استان و بهره برداری صحیح از منابع و ظرفیت ها بستر شکوفایی اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم فراهم می شود.

کد خبر 1145261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha