محرومیت زدایی در بودجه ریزی مغفول نماند/گردشگری درآمد پایداری شهری

میرباقری در جلسه علنی شورای شهر اصفهان از نحوه فرسوده برنامه ریزی بودجه انتقاد کرد و گفت: محرومیت زدایی در بودجه ریزی مغفول نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «رسول میرباقری« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به زمان تصویب بودجه کلانشهر اصفهان، خواستار توجه ویژه به مناطق محروم و اصلاح روند تدوین بودجه شد و اظهارداشت: این روش بودجه ریزی مرسوم فعلی قادر به احیا بافت فرسوده و رفع محرومیت ها نیست.

عضو شورای شهر اصفهان بر ضرورت توزیع عادلانه بودجه در مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: محرومیت زدایی از مناطق محروم با تمرکز بر زیباسازی و رفع نیازهای مرکز شهر در بودجه ریزی مغفول نماند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر باید با تدوین و اصلاح ساختار بودجه شهرداری به توسعه مناطق محروم بپردازیم و گرنه کاری برای آن محلات نشده و ضعیف تر از گذشته هم خواهند شد.

میرباقری بر آزادسازی برخی از نقاط خاص در مناطق فرسوده اشاره کرد و گفت: بیش از 500 نقطه گلوگاهی در این محلات وجود دارد با اولویت بندی امکان آزاد سازی فراهم و هزینه مورد نیاز آن پیش بینی شود.

 

*گردشگری عامل موثر در درآمد پایداری شهری

وی به ظرفیت فعال در حوزه گردشگری اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: از این فرصت برای رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار شهری کمتر استفاده شده است.

میرباقری ادامه داد: باید ظرفیت گردشگری شهر توسعه پیدا کند و با توجه به مدرسه ابن سینا در این شهر ایجاد محور گردشگری سلامت کارساز و موثر است که کمتر کسی از این چنین گنجینه ارزشمندی باخبر است.

وی اضافه کرد: با اولویت بندی نیازها و اختصاص بودجه به آن علاوه بر رفع دغدغه های هر محله به توسعه عادلانه و متوازن کمک خواهیم کرد.

کد خبر 1145468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha