حال هوای فیلم فجر در اصفهان/تکاپوی هنری در بهار آزادی

همزمان با سراسر کشور چهلمین جشنواره فیلم فجر و دوازدهمین فیلم فجر اصفهان از روز جمعه پانزدهم دیماه حالو هوای دیگری در عرصه سینمای این شهر ایجاد کرده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی رویدادهای متعددی در سراسر کشور در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، زنان، خانواده، هنر و سینما رقم می خورد همه این برنامه ها با شادمانی و افتخار و سرور همراه است.

جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای مهم ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است که فضای استانی و شهرهای کشور را متحول و اهالی سینما نقش آفرینی می کنند.

 

این رویداد مهم که آثار برگزیده فیلم سازان کشور را به عرصه نمایش گذاشته فرصتی شده تا در این جریان بهار آزادی حال و هوایی دیگر در سینماها ایجاد کنند و مردم نیز از این فرصت بهره ببرند.

تقارن چهلمین فیلم فجر کشوری با دوازدهمین جشنواره فیلم استانی فجر بر فعال سازی عرصه سینما و ایجاد شور حالی دیگر در این عرصه شده که البته نیازمند اطلاع رسانی و ایجاد فرصت های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر و ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

 

توسعه این خدمات از سینماهای مرکز استان و ایجاد بستر برای بهره برداری علاقه مندان به این عرصه در مناطق شهری و روستایی دور از مرکز می تواند نتایج این رویداد را دو چندان کند.

 

*دعوت از مردم برای تماشای فیلم فجر

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به اثرگذاری هنر و جایگاه سینما اشاره کرد و گفت: جشنواره های فیلم علاوه بر رشد استعدادهای هنری توانسته اند اقبال خوبی در رونق سینما داشته باشند.

«رمضانعلی معتمدی« افزود: جشنواره فیلم فجر کشوری و جشنواره فیلم استانی در همین راستا بوده اند و اکران تولیدات در دهه فجر شور و نشاط خاصی را در بین علاقه مندان این حوزه ایجاد می کند.

وی از عموم مردم دعوت کرد تا با حضور در سینما ساحل و یا سالن های سینمایی سیتی سنتر از این تولیدات هنری بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا تاکید کرد  و اذعان داشت: ظرفیت 50 درصدی سالن ها برای اکران فیلم بلیط فروشی می شود.

وی یادآورشد: فروش بلیط ها بر اساس سامانه آنلاین بوده و تا پایان دهه فجر 16 فیلم کشوری سودای سیمرغ و هفت فیلم تولیدی استانی اکران می شود.

 

*بخش های جانبی جشنواره فیلم

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به برنامه های جانبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: هفت فیلم بلند سینمایی که به نظر هیات نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده اند در بخش جنبی چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران می شود.

«رضا دهقانی« از برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی، ایده و موضوع در فیلم کوتاه و کارگردانی سینمایی و مستند برای علاقه مندان خبرداد و اظهارداشت: این سه کارگاه به عنوان برنامه های جنبی جشنواره پیش بینی شده اند.

وی اضافه کرد: پخش سخنان رهبر معظم انقلاب و محتوای مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب نیز در سالن های اکران فیلم پخش می شود.

 

*آمادگی سینماهای استان اصفهان برای پخش همه فیلم های جشنواره فجر

22 فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال کشور مورد پیش بینی و پخش قرار گرفته اند که تنها 16 مورد آن در استان اصفهان اکران می شود و تقاضا برای پخش همه فیلم ها وجود دارد.

سینماهای استان اصفهان برای پخش همه فیلم های جشنواره فجر را دارند که تحقق این امر نیازمند موافقت اتحادیه تهیه کنندگان فیلم است.

 

*پیش بینی سانس ویژه برای اهالی رسانه و هنرمندان

اختصاص سانس برای اکران فلیم ویژه اهالی رسانه و هنرمندان یکی از اتفاقات امسال برای رونق این جشنواره و حمایت و توجه به اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه بوده است.

این کار در سالن سینمایی مجتمع تجاری سیتی سنتر اصفهان انجام می شود و از پانزدهم بهمن تا شامگاه 22 بهمن ماه هر شب دو سانس اکران فیلم وجود دارد که این قشر می توانند از آن استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1145486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha