مصرف ۲۳ میلیون متر مکعب سی. ان. جی در روز/۴۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات صادراتی پرداخت شد

افت شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت، تداوم روند کاهشی قیمت فلز زرد، ۴۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات صادراتی پرداخت شد، مصرف ۲۳ میلیون متر مکعب سی. ان. جی در روز برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۳ بهمن شبستان به شرح زیر است:

افت شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت

پنج روز فعالیت بورس تهران در سومین هفته بهمن ماه، بیان گر بازدهی منفی ۱.۳۰ درصدی شاخص کل بورس می باشد. این در حالی است که پیش از این در دومین هفته بهمن ماه، سهامداران نظاره گر رشد بیش از ۷۱ هزار واحدی شاخص کل بورس بودند.

بررسی روند هفتگی بازار سرمایه نشان می دهد در اولین روز هفته (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص با رشد همراه بود. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. از سوی دیگر، در حالی نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند که معامله‌گران بورس نیز ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در دومین روز هفته  (یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص تغییر مسیر داد. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱  هزار و ۹۶۲ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند همچنین در پایان این روز،  معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۴۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰)، سهامداران نظاره گر تداوم روند نزولی بورس بودند. به گونه ای شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۵۶۱ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، خودرو، پارسان و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۵ هزار و ۱۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص دوباره سبزپوش شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی ومعادن، فارس، وبملت، خودرو و کچاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۹ هزار و ۸۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز روند مثبت شاخص تداوم یافت و شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴۵ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن، وپاسار، خودرو و وپارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۵۳ هزار و ۳۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۸  هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

تداوم روند کاهشی قیمت فلز زرد

در نخستین روز از هفته سوم بهمن ماه، شاهد ورود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی‎ بودیم. ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در حالی شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم که کارشناسان کاهش نرخ ارز را در این زمینه بی‌تاثیر نمی‌دانند. در این روز نرخ انس جهانی، به ۱۸۰۹ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار, عیار ۱ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان به فروش رسید. 

 

یکشنبه ۱۷ بهمن نیز حباب سکه تا حد بسیاری کاهش یافت و قیمت هر سکه طرح قدیم را به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید را به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رساند. در این روز هر انس طلا در بازارهای جهانی به قیمت ۱۸۰۹ دلار عرضه شد و نیم سکه ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان فروخته شد. 

 

سومین روز هفته اما با اندکی افزایش قیمت آغاز شد. انس جهانی به ۱۸۱۱ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شد.  هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان به فروش رسید. 

 

روند کاهشی قیمت ها در بازار فلز زرد دوباره از سر گرفته شد و روز ۱۹‌ام بهمن نیز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم به نحوی که سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان هزار تومان عرضه شد. از سوی دیگر با افزایش ۸ دلاری قیمت انس جهانی روبرو بودیم به نحوی که هر انس طلا با قیمت ۱۸۱۹ دلار به فروش رسید. هر مثقال طلا نیز به قیمت ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود. 

 

انس جهانی در روز چهارشنبه هفته سوم بهمن ماه، به ۱۸۲۸ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شد. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان به فروش رسید.

 

در اخرین روز هفته نیز قیمت طلا در ایران در مقایسه با پنج شنبه گذشته، برخلاف بازارهای جهانی، کاهش داشت. انس جهانی طلا با ۱۶ دلار افزایش نسبت به هفته قبل، به ۱۸۳۶ دلار رسید اما همچنان شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان فروخته شد.

 

۴۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات صادراتی پرداخت شد

در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۰۰۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۵۸ فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است. البته در این مدت ۳۰۶ مورد ثبت نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شده بود که یعنی حدود ۵۱.۶  درصد متقاضیان در این مدت موفق به دریافت تسهیلات شدند.  

بر اساس جزئیات اطلاعات که در هشت ماهه امسال منتشر شده نیز، از بین استان‌ها، تهران بیشترین تسهیلات واحدهای صادراتی را به خود اختصاص داده است. در مورد استان‌هایی که کمترین تسهیلات را دریافت کردند نیز باید گفت که از بین استان‌ها، شش استان شامل اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.  

البته اطلاعات مربوط به تسهیلات به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن یعنی خرداد ١٣٩٩ تا آخر آذر امسال هم منتشر شده که نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۴۲۵۶ میلیارد تومان در قالب ۲۳۲  فقره پرداخت شده است.  

طی مدت یاد شده ۵۸۶ فقره ثبت نام برای دریافت این تسهیلات انجام شده بود که ۳۱۳ مورد از آن‌ها برای دریافت بیش از ۶۳۹۱ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند، اما ۲۳۲ فقره تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد، یعنی حدود ۳۹.۶ درصد متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.  

جزئیات اطلاعات منتشر شده در هشت ماهه امسال نیز نشان می‌دهد که از خرداد سال گذشته تا آبان امسال، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت کردند، اما به شش استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافته است.

جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات صادراتی

بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای هدایت منابع برای تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی –صادراتی، سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته موصوف از محل منابع صندوق توسعه ملی و تلفیق منابع بانک های عامل طرف قرارداد در سایت بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.behinyab.ir راه‌اندازی شده است. این اقدام برای صادارت محصولات اولویت دار به کشورهای هدف انجام شده است.

درخواست متقاضیان پس از ثبت در سامانه مذکور، به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و پس از تایید به یکی از بانک‌های عامل (توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون، خاورمیانه، کار آفرین، تجارت، ملی ایران، رفاه کارگران، صادرات ایران، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، کشاورزی و پارسیان) جهت تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال خواهد شد. منابع در نظر گرفته شده برای تسهیلات بسته موصوف بصورت تلفیقی به نسبت ۵۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد منابع بانک عامل بوده و نرخ سود تسهیلات به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

اولویت‌های اعطای تسهیلات براساس اولویت‌های کالایی، اولویت‌های کشوری، واحدهای تولیدی-صادارتی، اشخاص حقوقی، صادرکنندگان کالا از طریق توسعه زنجیره ارزش در صنایع منتخب و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

 

پیمودن مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی با عزم جدی و اراده‌ای خلل ناپذیر

«سید احسان خاندوزی» با انتشار پیامی ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر تداوم عزم جدی و اراده‌ خلل ناپذیر در پیمودن مسیر انقلاب تأکید و اظهار داشت: آرزومندم با تلاش همکاران عزیزم در وزارت امور اقتصادی و دارایی، همانند گذشته با پیمودن نقش بی بدیل خود در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداریم.  

 

وی ادامه داد: دهه فجر، دهه ماندگار در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و قلّه بالندگی ملت بصیر و دین باورمان است که در بهمن ۱۳۵۷ با خیزش عظیم ملت بزرگ ایران و با ایثارخون شهدا، شکل گرفته است.

 

خاندوزی تاکید کرد: ماه بهمن برای همه عزت طلبان و مجاهدان راه حق نماد ارج نهادن به عزت و شرافت ملی و ایام تجسم و تجمیع اراده نسل‌های پیر و جوان برای رسیدن به مقاصد بزرگ و معرفی حقیقت اسلام رحمانی و اصالت آن به جهانیان است.

 

وی افزود: اکنون در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها جشن می گیریم که ایران اسلامی علیرغم تمام سختی‌ها و فشارها از جمله شیوع ویروس کووید-۱۹، جنگ اقتصادی تمام عیار که در تحریم های شدید اقتصادی تبلور یافته است و تلاش بی وقفه دشمنان برای ناامیدی مردم، با اتحاد و همدلی ملی در عرصه های مختلف و طی نمودن مسیر پیشرفت بار دیگر به جهانیان ثابت خواهیم کرد که در گام دوم انقلاب اسلامی درخت تنومند انقلاب ما همچنان با قدرت و عظمت پا برجاست و با تصمیمات درست در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عرصه های اقتصادی،  برای همه ملت ها این حقیقت را عیان ساختیم که بدون وابستگی به قدرت های خارجی و با تکیه بر توان داخلی می توان به سمت تعالی گام برداشت.

 

وزیر اقتصاد با  تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و ملت غیور و انقلابی ایران  و با اعلام تجدید بیعت با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، گفت: آرزومندم با تلاش همکاران عزیزم در وزارت امور اقتصادی و دارایی با عزمی جدی و اراده‌ای خلل ناپذیر در این روزهای حساس همانند گذشته با ایفای نقش بی بدیل خود در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداریم و با انجام مسئولیت‌های خود در حوزه اقتصادی هر روز بیش از پیش، شاهد تبلور آرمان‌های انقلاب در عرصه‌ های ملی و بین المللی و دستیابی به موفقیت‌های پایدار در عرصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

«مژده» بانک صادرات ایران به متقاضیان وام ۴ تا ۱۲ درصد

بانک صادرات ایران همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از تسهیلات «مژده» پس از سه ماه سپرده گذاری با نرخ ترجیحی ۴ تا ۱۲ درصد رونمایی کرد. متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با سپرده‌گذاری از ۲۲ بهمن تا ۲۷ اسفند مقارن با نیمه شعبان و ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود (عج)، از مزایای تسهیلات «مژده» با نرخ‌های ترجیحی ۴ تا ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

بر مبنای این طرح، متقاضیان می‌توانند با دست کم ۳ ماه سپرده‌گذاری در حساب‌های قرض‌الحسنه جاری یا پس‌انداز، از تسهیلات «مژده» با نرخ‌های ترجیحی ۴ تا ۱۲ درصد استفاده کنند.

مبلغ تسهیلات مشتریان حقیقی حداکثر ۲ میلیارد ریال با نرخ ترجیحی ۴ درصد و ۳۶ قسط ماهانه است که با سپرده‌گذاری حداقل ۳ ماه و دست کم معادل ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات درخواستی، قابل پرداخت است. 

مشتریان حقوقی و صاحبان مشاغل هم با سپرده‌گذاری در حساب‌های قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک و یا قرض‌الحسنه پس‌انداز می‌توانند از تسهیلات «مژده» تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و با اقساط صرفا ۱۲ ماهه بهره‌مند شوند.

 بر اساس این طرح، به سپرده‌های سه‌ماهه تا یک برابر، سپرده‌های شش‌ماهه تا 1.5 برابر و سپرده‌های یک‌ساله تا دو برابر مبلغ سپرده، تسهیلات با نرخ‌ سود ۱۲، ۸ و ۴درصد پرداخت می‌شود.

 طرح تسهیلاتی «مژده» با هدف تأمین نیاز خانوارها، کاهش هزینه‌های تولید، توزیع و کاهش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی و بازرگانی ارائه شده است.

 

مصرف ۲۳ میلیون متر مکعب سی. ان. جی در روز

«محمدحسین باقری» اعلام کرد: تاکنون و از طریق مصوبه شورای اقتصاد، بیش از ۱۷۲ هزار و ۲۵۰ خودروی عمومی در کشور تبدیل شده است که با این تعداد، شمار خودروهای گازسوز شده در کشور به بیش از ۴ میلیون خودرو می‌رسد.

وی افزود: این تعداد خودرو روزانه بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که به همین مقدار در مصرف بنزین در کشور نیز صرفه‌جویی می‌شود.

۱۲۷ جایگاه در حال ساخت سی‌ان‌جی

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تعداد جایگاه‌های در حال ساخت سی‌ان‌جی در کشور گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۰، ۲۴ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی شده است که تعداد ۱۳ باب دو منظوره و ۱۱ باب تک منظوره بوده است و ۱۲۷ جایگاه نیز در حال ساخت است که ۶۸ باب آن دومنظوره و ۵۹ باب آن تک منظوره است.

باقری افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۶۵۳ باب جایگاه سی‌ان‌جی در کشور فعال است که از این تعداد ۱۰۶۶ باب دومنظوره و تعداد یک هزار و ۵۸۷ باب جایگاه تک‌منظوره است.

تبدیل خودروهای عمومی در ۳۳۱ کارگاه پیمانکار

وی با تأکید بر این که جایگزینی سی‌ان‌جی با بنزین در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل سبک سبب افزایش صادرات بنزین و درآمدزایی برای کشور می‌شود، تاکید کرد: هم‌اکنون تعداد پیمانکاران ما در حوزه تبدیل کارگاهی به هشت پیمانکار رسیده است و ۳۳۱ کارگاه پیمانکار نیز عملیات تبدیل خودروها در سراسر کشور را انجام می‌دهند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: افزون بر خودورهای عمومی شامل وانت بار و تاکسی مسافربر عمومی، تاکسی‌های مسافربر اینترنتی نیز می‌توانند پس از معرفی از سوی نهادهای مربوطه و ثبت اطلاعات در سامانه معرفی شده، از مزایای طرح گاز سوزکردن یارانه‌ای خودرو (پرداخت ۲۰ درصد هزینه تبدیل) استفاده کنند.

باقری با اشاره به این که قرارداد ما با پیمانکاران طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی تا سال ۱۴۰۱ است، اما در صورت استقبال از طرح، امکان تمدید آن وجود دارد، تأکید کرد: خودروهای عمومی پرمصرف می‌توانند با مراجعه به سامانه یادشده و انجام فرآیند تبدیل ضمن صرفه‌ اقتصادی شخصی به اقتصاد ملی کشور نیز کمک کنند.

دامنه و تنوع گسترده اشتغال زایی در صنعت سی‌ان‌جی

وی با تأکید بر این که طرح توسعه صنعت سی‌ان‌جی یکی از بزرگترین پروژه‌ها و یا تنها پروژه در صنعت نفت است که علاوه بر بازگشت سرمایه در حین اجرا، به سرعت به سوددهی رسیده است، گفت: این صنعت همچنین اشتغالزایی قابل ملاحظه‌ای را در حوزه ساخت جایگاه (اپراتوران شاغل و تکنسین‌های تعمیر و نگه‌داشت) و شرکت‌های سازنده تجهیزات جایگاه‌ها در کشور به همراه داشته است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی فعالیت و کسب تجربه تعداد زیادی نیروی انسانی در کارگاه‌های نصب تا کارخانجات ساخت کیت و مخزن، حوزه بازرسی و استاندارد (جایگاهی و کارگاهی) را از دیگر دستاوردهای این صنعت در حوزه منابع انسانی خواند  افزود: دامنه و تنوع شغل‌های ایجاد شده در این صنعت در طول سال‌های اخیر، بسیار گسترده شده است.

 

کد خبر 1145582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha