ثبت نام هفدهمین دوره آزمون های طرح اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم

رمضانی فرد از اعلام ثبت نام هفدهمین دوره آزمون های اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: ثبت نام این دوره از اول اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

«محمد رمضانی فرد» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  در خصوص آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آزمون های اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ثبت نام هفدهمین دوره، از اوایل اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد.

 

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ثبت نام این دوره تصریح کرد: حفاظ می توانند با همراه داشتن فایل اسکن مدارک شخصی خود مانند عکس، تصویر شناسنامه و کارت ملی به بخش ثبت نام طرح اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

 

وی اظهار کرد: آزمون های تخصصی طرح اعطای مدارک به حافظان قرآن کریم مصوبه شورای 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بالاترین و معتبرترین مدرکی است که در کشور به حافظان قرآن کریم اعطا می شود.

 

رمضانی فرد در ادامه افزود: این آزمون ها در سه رشته 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم با درجات 3، 4 و 5 و همطرازی با مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برگزار می شود.

 

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه این آزمون ها برای درجات 3، 4 و 5 در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود، بیان کرد: آزمون کتبی آن در اردیبهشت ماه (همزمان با ماه مبارک رمضان) و آزمون شفاهی آن در مرداد ماه سال آینده طی بازه زمانی یک هفته ای در سراسر کشور به صورت غیر متمرکز برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون کتبی دارای 150 سوال است که از هر جزء 4 سوال ترجمه و یک سوال حفظ مطرح می شود. حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی در آزمون شفاهی که اواخر مرداد ماه سال آینده یا اوایل شهریور برگزار  می شود، شرکت  خواهند کرد.

 

رمضانی فرد اظهار کرد: پس از قبولی در هر دو مرحله، مدرک مربوط به رشته خودشان با درجه هم طرازی با امضای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می شود.

 

کد خبر 1145709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha