کتاب شناسنامه هویتی کانون است

مهدی علی اکبرزاده با بیان اینکه دریافت و درک نیازهای کودکان و نوجوانان متناسب با اقتضائات روز یکی از وظایف کانون است، گفت: یکی از نیازهای مهم کودکان کتاب است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مهدی علی اکبرزاده امروز دوشنبه 18 بهمن در نشست هنر و اندیشه در ادبیات انقلاب اسلامی که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: کتاب را شناسنامه هویتی می دانم. کانون با کتابش شناخته می شود، با مرغکش که پشت کتاب هاست حک می شود. کانون برای خانواده ها یک مجموعه قابل اطمینان و قابل اعتماد است در انتقال مفاهیم به فرزندانشان است. 

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نویسندگان کودک و  نوجوان به نوعی در ساختار باطنی کانون پرورش فکری دست دارند، عنوان کرد: خانواده ها کانون پرورش را از گذشت های دور پذیرفته اند. زمانی که خودمان کودک بودیم و بزرگترها به ما پیشنهاد کتاب های کانون را می دادند و الان خودمان برای بچه هایمان کتاب و محصولات کانون را تهیه می کنیم. هنوز اعتماد به کانون وجود دارد بلکه قوت هم گرفته است. 

 

وی اظهار داشت: امروز به بهانه موضوع هنر و اندیشه در ادبیات انقلاب اسلامی گردهم آمدیم. این جلسات می تواند زمینه ساز طرح های بزرگ باشد. لازم است که گفت و گوها بعد از پخته شدن عملیاتی شود. برخی اوقات این گفت و گوها جنبه کاربردی ندارد اما در تغییر نگرش اثر دارد. افکار و نگرش شما به دیگری منتقل می شود و در دیگری این تغییر در رفتار ایجاد می شود و به نوعی یادگیری اتفاق می افتد. 

 

علی اکبرزاده خطاب به نویسندگان کودک و نوجوان گفت: هر زمان برنامه، توصیه و برنامه های  داشتید به صورت عمومی یا خصوصی مطرح کنید تا با هم جلو برویم. انسان ها متولد می شوند، از دنیا می روند ولی چیزهایی از انسان ها باقی می ماند که باعث جاودانگی آنها می شود. این اثرات می تواند در قالب ادبیات و هنر باشد. اسامی برخی از گذشتگان که به ذهن می آید، آثار و دیوان ها نیز به ذهن می آید و ما به نیکی و افتخار از آنها یاد می کنیم.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کودکی خود را فراموش کردیم، بیان کرد: به یاد نداریم چه انتظاراتی از بزرگترها داشتیم. باید به کودکی خود برگردیم، ببینیم چه نیازها و انتظاراتی داشتیم. آیا کودک و نوجوانی که امروز برایش کتاب می نویسیم در آینده قرار نیست جای ما را پر کند. یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت و درک نیازهای کودکان متناسب با اقتضائات روز است. یکی از نیازهای مهم کودکان ما کتاب است. 

 

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب ارزش های جدیدی مطرح شد، عنوان کرد: تغییراتی در شکل زندگی ایجاد شد و بهتر است بگوییم ایجاد می شود زیرا انقلاب یک مقطع تاریخی است بلکه یک جریان است. انقلاب اسلامی نقطه عطف نیست، جریان است و ادامه دارد. در طول مسیر کودک 43 ساله پیش امروز نویسنده، صاحب نظر و اهل ذوق است و یک سری وظایف دارد. کودک امروز نیز قرار است 40 سال بعد کتاب خود را بنویسد و منتشر کند؛ بدین ترتیب انتقال نسل ها از طریق ادبیات و هنر را می بینیم. 

 

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: دوست داشتم این جلسات بدون حضور خبرنگاران باشد تا جنبه تبلیغی نداشته باشد و فضا صمیمی تر باشد. این جلسات باعث تبادل افکار می شود و جنبه تعاملات اندیشه و افکار را ایجاد می کند که تمام اینها زمینه ساز تغییرات است. 

 

کد خبر 1145859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha