شکیبایی و سپاسگزاری، لازمه نعمت آزادی و پیروزیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شکیبایی و سپاسگزاری را لازمه نعمت آزادی و پیروزی در مقابل دشمنان انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان سخن میگفت، به تبیین آیه 5 سوره ابراهیم پرداخت و اظهار داشت: این آیه به نشانه ها و دستورات الهی برای نجات از ظلم فرعون اشاره دارد.

وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مقاومت نتیجه بخش است، افزود: شکیبایی، صبر و شکرگزاری لازمه نعمت آزادی و رمز موفقیت در مقابل دشمنان است  و مقاومت حضرت موسی (ع) در مقابل فرعون به پیروزی قوم بنی اسرائیل و نابودی فرعونیان منجر شد. 


وی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) ایام الله را به یادآوری الطاف و نعمت های ظاهری و باطنی خدا توصیه می کنند، نمونه هایی از عنایات الهی در پیروزیهای بدست آمده در انقلاب اسلامی را برشمرد و با اشاره به فرارسیدن 19 بهمن روز نیروی هوایی گفت: در آن روزها برای هیچکس قابل تصور نبود که همافران از رژیم ستم شاهی جدا شوند و در صفوفی منظم در محضر امام راحل )ره( به امام و انقلاب اسلامی ادای احترام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) از روز ظهور امام زمان(عج) ، رجعت و قیامت بعنوان مصادیق ایام الله یاد کرد و گفت: حضرت علی (ع) طى ابلاغيه‏اى به قثم بن عباس به عنوان فرماندار مکه و اميرالحاج مى‏نويسند:" فَأَقِمْ لِلنَّاسِ الْحَجَّ، وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ - پس مناسك حج را براى مردم بپادار و متذكرايّام اللَّه براى آنها باش". 


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات در بخش دیگری از سخنان خود به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری وابستگی اقتصاد به نفت، عدم ثبات سیاست های اقتصادی، دولتی بودن بخش هایی که در حیطه وظایف دولت نیست، وجود هزینه های زائد و مسرفانه در بخش هایی از دستگاههای دولتی، استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، نگاه به خارج و نه به توان داخلی کشور، بودجه بندی معیوب و نا متوازن و تحریم های خارجی را علل مشکلات موجود در کشور می دانند. 
وی همچنین توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، سبک زندگی اسلامی وعزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن را یادآور شد و خواستار توجه و عمل به این توصیه ها توسط پویندگان راه و ارادتمندان نظام اسلامی برای جامه عمل پوشاندن به اهداف بلند انقلاب اسلامی شد.

کد خبر 1145907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha