ایران اسلامی با مقاومت زنده است

آیت الله عبادی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی، قدرت نظامی، عقیده و انواع و اقسام مسائل جامعه ای زنده است در حالی که می بینید دشمن به روغن سوزی افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹بهمن) در دیدار با فرمانده و پرسنل پایگاه هوایی شهید حسینی که به مناسبت ۱۹ بهمن سالروز دیدار همافران با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ۲۴ سوره انفعال خداوند فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید.»

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله حیات در هستی جزو رموز ناشناخته است، گفت: تعریف و توصیف به بعضی از حالات و اوصاف حیات می کنیم اما این شناخت از حقیقت حیات نیست.

 

وی به استعمال کلمه حیات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: مقاومت برای زنده ماندن هزینه دارد اما تسلیم اصلاً چیزی را باقی نمی گذارد که بعد بگویید هزینه دارد یا نه یعنی تمامش از بین رفته است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: خداوند در آیه ۲۶ سوره انفعال می فرماید: «وَاذْكُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِيلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ... و به یاد آرید زمانی که عده قلیلی بودید که شما را ضعیف و خوار در زمین (مکه) می‌شمردند و از مردم (مشرک) بر خود ترسان بودید که مبادا شما را (از روی زمین) برچینند...»

 

آیت الله عبادی با اشاره به مستند یتیم خانه ایران، گفت: دشمن وارد کشور شده بود و همه مثل مُرده از خود تحرک و حیات فرهنگی و حیات دفاع نداشتند و هر کاری دلش خواست کرد و مواد غذایی مردم را سوخت و هر چه را خواستند خودشان مصرف کردند و از حدود ۲۰ میلیون جمعیت ایران قریب به ۱۰ میلیون نفر از گرسنگی و مرض مُردند. اینکه انگلیس در این کشور یک آدم معتاد و بی سواد و دزد را حاکم کرد که ۲۰ سال هر چه توانست دزدید و زمینه دزدی را برای بیگانگان را هم فراهم کرد و ارتشی که فرماندهانش سرسپرده بودند ایجاد کرد که هر وقت خواستند مردم را کشتند، اما هیچ کاری نکردیم چون کسی حتی جرأت حرف زدن هم نداشت.

 

وی با بیان اینکه جامعه آن روز ایران مُرده بودند و دشمن همه چیز ما را به بازی گرفت و کسی نبود حرفی بزند، ادامه داد: وضعیت ما در آن دوران اینگونه بود اما آنچه خدا، پیامبر و رهبر فرمان می دهد حیات و جامعه و فرهنگ و جهاد و دفاع با روحی زنده و هدفمند است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به سخن امام علی (ع) که فرمودند: «المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین»، خطاب به نیروهای ارتش گفت: شما با روحیه شهادت طلبی، استقلال و آزادی خود را با قدرت از دست دشمن می گیرید و خیلی در راه این آرمان شهید می شوند و برای همین حضرت فرمود کسی که در پای ارزش ها به شهادت رسیده اما پیروز شده و این عین حیات است اما اگر تسلیم و سازش کنید این خودش عین مرگ است ولو اینکه مثل باقی جانداران نفس بکشید.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: کسانی که ذلت را می پذیرند باید نوکر و چاکر استکبار و ابزاری در دست دشمنان باشند مثل عربستان سعودی اما در سر دوراهی مقاومت و شهید شدن در راه آرمان ها یا پذیرفتن ذلت که وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب بدتر بود و زیر سلطه استکبار قرار داشت، اما ارتش مردمی وقتی سر دو راهی قرار گرفتند هویت خود را نشان دادند که در این باره نیروی هوایی در آن شرایط آنچنانی پیشقدم شد و راه را برای دیگران همواره کرد و در لحظات سرنوشت ساز ترک همه چیز کرد چون آن موقع که هنوز انقلاب پیروز نشده بود و نشان استحکام این بیعت فداکارهای است که در جنگ ۴۳ ساله، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده و این جامعه‌ای زنده است که مقاومت کردند و شهید دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما توانستیم در مقابل استکبار جهانی مقاومت کنیم و با تشکیل جبهه مقاومت، امروز اسرائیل اکنون در مقابل ۲ میلیون مردم غزه خود را در پناه دیوارهای بتونی قرار می دهد.

 

وی با بیان توطئه های دشمن در این سالها بر علیه انقلاب اسلامی، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی، قدرت نظامی، عقیده و انواع و اقسام مسائل جامعه ای زنده است در حالی که می بینید دشمن به روغن سوزی افتاده است.

 

 

 

کد خبر 1145999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha