واکسیناسیون افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در سیستان و بلوچستان علیه طاعون

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ایام مبارک دهه فجر طرح مایه کوبی و واکسیناسیون بیش از ۱میلیون ۲۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز در استان آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «دکتر ویدا معزی» مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر طرح واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک وبروسلوز بره و بزغاله با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در سراسر استان آغاز می گردد.

 

وی اظهار داشت: در این طرح بیش از یک میلیون راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و افزون بر ۲۰۰ هزار  راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه خواهند شد.

 

دکتر معزی ابراز داشت: پیشگیری از بیماری خطرناک و واگیر دامی بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر تاثیر مستقیم بر حفظ و سلامت سرمایه های دامی نقش پررنگی در معیشت و وضعیت اقتصادی روستائیان، عشایر و دامداران دارد از این رو ابتدایی ترین و موثرترین اقدام در این زمینه انجام واکسیناسیون صحیح و به موقع است.

 

کد خبر 1146001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha