برگزاری نخستین جشنواره استانی پوستر در جلفا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا، از میزبانی این شهرستان برای برگزاری نخستین جشنواره استانی پوستر در دو بخش طراحی پوستر های تجاری و پوسترهای موضوعی و مناسبتی خبر داد.

«پروین قبادی» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری نخستین جشنواره استانی پوستر به میزبانی شهرستان حلفا خبر داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا، در ادامه افزود: این جشنواره توسط انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، همکاری موسسه فرهنگی و هنری دنیز اومودلو و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

قبادی با بیان اینکه جشنواره  استانی پوستر جلفا در دو بخش پوسترهای تجاری و تبلیغاتی و طراحی پوستر با موضوعات مذهبی و اجتماعی برگزار می شود، ادامه داد: در  بخش اول محدودیتی در موضوع، تکنیک و اجرا  نیست و بخش دوم نیز طراحی پوستر با موضوعات  ایثار و شهادت با محوریت بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید مهدی باکری، عفاف و حجاب، نماز و نیایش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا و  اقتصاد فرهنگ و هنر را شامل می شود.

 وی با بیان اینکه جلفا به عنوان شهر خلاق در حوره چاپ و بسته بندی انتخاب شده است، افزود: این جشنواره با هدف شکوفایی استعدادها و توانمندی های بومی در حوزه طراحی گرافیک، چاپ و بسته بندی در راستای ایجاد و فعالیت شهرهای خلاق، گسترش فرصت‌ها برای هنرمندان در بخش هنر و بهبود دسترسی و مشارکت در زندگی فرهنگی شهر خلاق،  تلفیق صنایع فرهنگی و خلاق در برنامه‌های توسعه محلی، بسترسازی برای تبیین و توسعه ارزش های ایرانی و اسلامی، ایجاد حرکت اساسی در جامعه طراحان برای هدفمند نمودن طراحی پوستر، طرح ایده های نو و خلاقانه در حوزه گرافیک، ایجاد تعامل و توسعه افق دید صاحبان مشاغل و کارآفرینان در استفاده از طراحان گرافیک حرفه ای برگزار خواهد شد. 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا با اشاره مقررات جشنواره گفت:  پوسترهای ارسالی باید در سال جاری طراحی شده باشد و آثار می توانند به صورت دستی با انواع تکنیک ها و یا دیجیتالی باشند.

قبادی با بیان اینکه  پوسترهای ارسالی نباید کوچک‌تر از 50×35  و بزرگ‌تر از 70 × 50 سانتی متر باشد، تاکید کرد:  آثار باید به صورت فایل قابل چاپ (Format: JPG  - Color Mode: CMYK – Resolution:300Pixels/inch  )  به شماره واتساپ 09142333609 و یا به صورت سی دی به آدرس دبیرخانه ارسال شود و هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال کند و در صورت ارایه تعدادی پوستر با یک عنوان واحد (به صورت مجموعه یا سری پوستر)، یک اثر تلقی می‌شود.

وی توجه به جنبـه‌های زیبایی‌شناسی و نگاه طراح در بهره‌گیری از نشانـه‌های دقیق و عنـاصـر تصــویـری و نوآوری و خلاقیت در داوری مؤثر خواند و یادآور شد: آثـار رسیده توسط هیـأتـی متشکل از کارشنـاسان، استادان و صاحبنظران ارزیـابـی شده و نمایشگاهی از آثـار منتخب به صورت حقیقی و مجازی برگزار خواهد ش و به تمام آثار منتخب لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

قبادی در پایان با اعلام اینکه آیین اختتامیه در دهه سوم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد:  شرکت کنندگان  در سطح استان برای ارسال آثار خود حداکثر تا پایان وقت اداری 18 اسفند ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی  ، آذربایجان شرقی ،شهرستان جلفا، هادیشهر، خیابان پارک شهر، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان جلفا، «دبیرخانه  اولین جشنواره استانی  پوستر جلفا» ارسال کنند.

 

کد خبر 1146131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha