تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات در قالب مصوبات سفر هیات دولت به خوزستان

خلیلیان با بیان اینکه در چارچوب سفرهای هیات دولت ۳۶ هزار میلیارد تومان در اختیار استان خوزستان طی مدت سه سال قرار می‌گیرد گفت: در مرحله اول یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر به استان تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن) در حاشبه سفر وزیر کشور به آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به مناسبت ایام الله دهه فجر وزیر کشور را دعوت کردیم تا سفری ۲ روزه را در استان خوزستان داشته باشد و یک روز آن را به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دادیم تا از نزدیک پیشرفت پروژه های در خال اجرا و مشکلات این ۲ شهرستان را مشاهده کنند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخشی از دژ خاکی برداشته شده اما هنوز در اختیار مردم قرار نگرفته است افزود: خوشبخانه اکنون موافقت را گرفتیم که بخشی از دژ برداشته شده در اختیار مردم قرار گیرد و به همین ترتیب مقطع به مقطع این دژ برداشته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: پس از اینکه عملیات روشنایی و آسفالت این دژ به انجام رسید، آزادسازی ادامه پیدا خواهد کرد تا شاهد بهره برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه اروند باشیم.

 

خلیلیان به افتتاح برخی از پروژه های در حال اجرا در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکسری دیگر از پروژه در ایام دهه فجر از جمله پیشرفت بیمارستان قلب خرمشهر و اتمام بیمارستان طالقانی آبادان افتتاح می‌شود.

 

وی اضافه کرد: یکسری از طرح ها در سفر وزیر کشور به این منطقه از جمله مبلمان و زیباسازی شهری در شهرهای آبادان و خرمشهر مورد تاکید قرار گرفتند.

 

استاندار خوزستان از اختصاص بودجه مناسب برای محرومیت زدایی و اجرای طرح ها خبر داد و ابراز کرد: در چهارجوب سفرهای هیات دولت خوشبختانه ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در اختیار استان خوزستان طی مدت سه سال قرار خواهد گرفت و ۲۰۰ هزار مبلیارد ریال هم ما توسعه سرمایه گذاری خواهیم داشت؛ همچنین حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه اشتغال و ازدواج جوانان تخصیص داده شده که این‌ها به تدریج تزریق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه میزان نخستین تخصیص بودجه مصوب سفرهای هیات دولت به استان خوزستان یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است عنوان کرد: این بودجه در اختیار استان خوزستان قرار گرفته است.

 

خلیلیان اذعان کرد: بودجه یک سری از پروژه ها در ردیف ملی قرار دارند مانند طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که وزارت کشاورزی آن را دنبال می کند، یکسری پروژه ها هم در محدود آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند موظف شده تا آنها را انجام دهد که وظایف آنها بر جای خود است و باید آنها را انجام دهد.
 

 

وی یاد آور شد: یک سری از پروژه ها مانند تکمیل بیمارستان قلب خرمشهر، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و یا طرح توسعه نخلستان هایی که می بایستی در شهرهای آبادان و خرمشهر داشته باشیم، این‌ها طرح هایی هستند که حتما دنبال خواهد شد و امیدواریم به تدریج با تداوم فعالیت های دولت به منصه ظهور برسد.

 

کد خبر 1146184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha