۴۴ مدرسه در خوزستان افتتاح شد

۴۴ مدرسه در قالب ۱۳۵ کلاس درس امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌) در استان خوزستان به صورت همزمان و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، ۴۴ مدرسه در قالب ۱۳۵ کلاس درس امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌) در استان خوزستان به صورت همزمان و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

 

«آقارضا فتوحی» در این مراسم با بیان اینکه امروز در سراسر کشور پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در آینده شاهد افتتاح مدارس دیگری باشیم اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز خوزستان با پرداخت سه هزار میلیارد ریال در سال جاری رتبه نخست را در کشور را کسب کرده‌اند و امید است که در آینده نیز شاهد رشد همکاری خیران در امر مدرسه‌سازی در این استان باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند و شاید بیشترین مدارس سنگی نیز در خوزستان وجود داشته باشد افزود: با همت خیرین و مسئولان نوسازی مدارس، امیدواریم سال ۱۴۰۱، پایانی برای مدارس سنگی باشد و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

 

«علی قربانی» نیز با بیان اینکه مشارکت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین خوزستانی افتخار بزرگی بود که نصیب استان شده و رتبه اول کشوری را به دست آوردیم ابراز کرد: سرانه دانش‌آموزی فضای آموزشی در خوزستان از ۴.۸ به ۴.۹۶ مترمربع ارتقا پیدا کرده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر در خوزستان ۲۵۰ پروژه نوسازی و توسعه مدارس با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و در صورت بهره‌برداری از این پروژه‌ها، سرانه فضای دانش‌آموزی استان در سال آینده به میانگین کشوری یعنی ۵.۲ مترمربع خواهد رسید.

 

وی با اشاره به حذف ۳۰۰ کلاس درس سنگی در استان خوزستان تصریح کرد: یک هزار کلاس درس سنگی داشتیم و خوزستان به صورت پایلوت اولین استانی بود که حذف مدارس سنگی را آغاز کرد و تا امروز حدود ۳۰۰ کلاس درس  سنگی با کلاس‌های مقاوم جایگزین شده و تا مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ کلاس سنگی دیگر نیز حذف خواهند شد. 

 

قربانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اولویت سازمان نوسازی مدارس، حذف مدارس سنگی است قطعا تا ۲ سال آینده کلاس سنگی در استان خوزستان نخواهیم داشت. 

 

«زیبا صالح‌پور» رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان نیز با اشاره به کسب رتبه اول مشارکت خیرین مدرسه‌ساز خوزستان در سال گذشته، بر استمرار این جایگاه معنوی تاکید کرد و یاد آور شد: کمک و مشارکت خیرین تنها این نیست که یک فضای فیزیکی ساخته شود، بلکه به همراه مهیا شدن فضای فیزیکی برای دانش‌آموز، ترویج معنویت نیز صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 1146304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha