واحد فرآوری طلای شادان خوسف به بهره برداری رسید

عملیات بهره برداری از واحد فرآوری طلای شادان با ظرفیت سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با نهمین روز دهه فجر عملیات بهره برداری از واحد فرآوری طلای شادان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد.

 

«جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی در این آیین با اشاره به وجود پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان، گفت: امروز کارخانه فرآوری معدن طلای شادان با ظرفیت سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا به بهره‌برداری رسید.

 

وی در ادامه بیان کرد: نخستین شهرک طلا برای استفاده از ظرفیت های موجود در استان ایجاد می شود و می تواند تحولات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: در دیدارهای متعدد با مدیران عامل شستا و ایمیدرو به لزوم ورود شرکت های سرمایه گذاری به بحث فرآوری معادن استان تأکید شده است.

 

قناعت به ظرفیت معادن سطح استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: از مدیران شهرستان و استانی انتظار می رود که با ضوابط و مقررات دست و پاگیر فرصت حضور سرمایه گذاران در استان را از دست ندهند و انعطاف های لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است، این واحد فرآوری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسید و سالانه ۳۰۰ کیلو طلا در این واحد فرآوری استحصال خواهد شد. واحد فرآوری طلای شادان که در زمینی به متراژ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شده، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم می آورد.

 

 

کد خبر 1146496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha