۲۲ بهمن؛ فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران/پوشش خبری راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن توسط ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار

موسوی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز تجلیل از مجاهدت‌های امام راحل، فجرآفرینان و ایثارگران و تجدید میثاق با امام ، شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: ۲۲ بهمن امسال ، فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید نظام الدین موسوی، رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی  در تشریح ویژه برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن 1400 با بیان اینکه چهل و سه سال قبل و در چنین روزهایی، انقلاب اسلامی به اوج خود و لحظه پیروزی نزدیک می شد، گفت: آنچه در تحلیل های سیاسیون غربی همچون میشل فوکو فیلسوف فرانسوی مطرح بود ، تغییر و رفرم در سیستم حکومتی ایران و آنچه امام خمینی رحمه الله علیه رهبر نهضت اسلامی مطرح می کرد ، طرح تشکیل حکومت اسلامی برپایه نظام ولایت فقیه بود.  وقتی در ظهر 22 بهمن 57 ، امام ، حکومت نظامی رژیم منحوس پهلوی را غیر قانونی و فاقد اعتبار اعلام کرد و از مردم خواست تا با حضور در خیابان‌ها ، فریاد مرگ بر شاه و الله اکبر را سر دهند  و مردم هم ، سراسر ایران را تبدیل به حضور آگاهانه و انقلابی کردند ، همگان فهمیدند که انقلاب اسلامی پیروز شده و شامگاه  22 بهمن 1357 ، اولین فجر انقلاب اسلامی دمیدن گرفت .

 

وی با بیان اینکه فجرآفرینان 57 ، همان روزها می دانستند که راهی بس دشوار را پیش رو دارند چرا که رژیم سرنگون شده شاهنشاهی با قدمتی 2500 ساله و اربابان غربی آن به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا ، بزرگترین حامی خود در خاور میانه را از دست داده و می بایست در مقابل شعارها و رفتارهای انقلابی ملت  ایران با هر ترفند ضد انقلابی مقابله کند، گفت: چنین شد که در 43 سال گذشته ملت ایران حرف از " استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی"  و حرف از سیاست " ما می توانیم " زده و در مقابل هر مستکبری ، از کیان ، سرزمین و انقلاب اسلامی خود و ارزشها و دستاوردهای آن دفاع کرده است . و این درس بزرگی بوده که از امام و بنیانگذار نهضت ، حضرت روح الله رحمة الله علیه و فرزند خلف ایشان ، مقام معظم رهبری مد ظله العالی آموخته  و بر آن پایدار بوده است .

 

وی ادامه داد: اینک پس از چهل و سه سال ، تحلیلگران سیاسی دریافته اند که ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران و تفاوت این انقلاب به‌عنوان مردمی‌ترین انقلاب جهان معاصر با سایر انقلابی‌های بزرگ جهان را باید در خصلت‌های بنیادین آن و اهداف ارزشی جستجو کرد.

 

موسوی با اشاره به اینکه تفکر جدیدی که با ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت مبتنی بر نظریه آمیختگی و همگونی دین وسیاست که معطوف بر توانایی اندیشه دینی برای نظام‌سازی حکومتی است و نیز انتظار فرج که معطوف به ارائه تصویر از جامعه آرمانی است، الگویی را شکل داد که در درون خود توانست یک فضای تمدنی را به‌وجود آورد، گفت: تحولات جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شاخصه‌ الگوی تمدنی این انقلاب ، قابل تحلیل است .

 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران ، انقلاب کبیر اسلامی خود را بسیار عظیم‌تر و بالاتر و برتر از تقویم‌ها و تقدیرهای ناظران بین‌المللی و به‌رغم تلاش همه‌جانبه جهان سلطه و استکبار به پیروزی رساند و مردمی‌ترین نظام را بر پایه باورهای الهی و انسانی در کوتاه‌ترین زمان با رأی 2/98 درصدی مستقر ساخت، ادامه داد: سپس با تمام وجود ، صحنه دفاع تمام‌عیار از دستاورد بزرگ انقلاب الهی خود را به نمایش گذاشت و در برابر کارشکنی ها  و تحریم های ظالمانه مستکبرین عالم ، پله‌های رشد و پیشرفت و دستیابی به قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری تجربه کرد و این تجربه را در برابر دیدگان جهانیان قرار داد به نحوی که دشمنان ملت انقلابی و اسلامی ایران ، زبان به اعتراف گشوده و ناتوانی خود را در برابر روند فزاینده قدرت و اقتدار ایران ، درد بی‌درمان معرفی می کنند.

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه این‌‌ها همه حماسه بزرگ ملت ایران در پرتو انقلاب کبیر اسلامی به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و هدایت‌های پیامبرگونه آن عبد صالح خدا و خلف شایسته‌‌اش ، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و لبیک رسای امت الهی و ملت بزرگ ایران به ندای انقلاب و رهبران الهی آن است، گفت: 22  بهمن امسال در حالی ملت بزرگ ایران ، چهل و سومین سالگرد انقلاب خود را جشن خواهند گرفت که کشور در وضعیت کرونایی بوده و با تمام تلاشی که فداکاران عرصه درمان انجام می دهند و با واکسیناسیون عمومی با تلاش دولت انقلابی ،در جهت سالم سازی عمومی هستند.

 

وی با بیان اینکه 22 بهمن روز تجلیل از مجاهدت‌های امام راحل، فجرآفرینان و ایثارگران و تجدید میثاق با امام ، شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: 22 بهمن امسال ، فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است. عزت و اقتداری که حاصل ایستادگی ملت بزرگ و ایثار و فداکاری آحاد ملت بخصوص خاندان معظم شهدا و به‌ویژه شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ،  علم و فناوری ، مدافعان حرم ، سلامت و همچنین حاصل پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های علم و فناوری و رشد پرفروغ در عرصه‌های مختلف علمی است.

 

موسوی با اشاره به اینکه 22 بهمن امسال، ملت بزرگ ایران همچون سال‌های گذشته و فراتر از آن ، با حضوری یکپارچه و با  سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی ، عرصه حضور را پرخواهند کرد، ادامه داد:  و پیوند روشن ملت، مکتب و ولایت ، بار دیگر دشمنان اسلامی و انقلاب را مأیوس و مسلمین و مستضعفان عالم را امیدوار خواهد کرد.

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: در حالی به استقبال مراسم باشکوه 22 بهمن خواهیم رفت که در شرایط شیوع کرونایی ، سویه اومیکرون قرار داشته و در روزهای گذشته ، شاهد حضور باشکوه ملت قدرشناس در ویژه مراسم 12 بهمن در حرم امام راحل و همزمان در سراسر کشور بودیم. برنامه های متنوع پیش بینی شده کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر در تهران و شهرستانها و حتی در سطح روستاهای کشور به خوبی انجام گرفت.

 

وی در ادامه و در تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر گفت: هزاران  نشست های بصیرتی و روشنگری با شعار " جهاد روایت و تبیین " نمایشگاه عکس و کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آثار هنری در مدارس ، مساجد، پایگاه های بسیج ، مراکز فرهنگی در سطح محلات و ادارات شکل گرفت. صحنه‌های باشکوهی بود که در جای جای میهن اسلامی دیده شد. از مراسم باشکوه در مساجد جامع مراکز استانها با حضور هزاران نفری مردم ، هر یک  ، جلوه های ویژه مراسم امسال بود.

 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های می توان به برگزاری مراسم معنوی  میهمانی لاله‌ها و " عطرافشانی مزار شهدا" در 19000 گلزار شهدا در سراسر کشور یاد کرد. همچنین مراسم ویژه در بهشت زهرا سلام الله تا گرامیداشت شهدای پیروان ادیان الهی درآرامستان آشوریان و تا مراسم‌های ویژه در گلزار شهدای شهرستان قزوین  و گلزار شهدای روستای " قلعه چندار  " از توابع شهر کوهسار استان البرز با 39  شهید به عنوان گلزار نمونه روستایی برگزار شد.

 

موسوی با اشاره به برگزاری برنامه گلبانگ تکبیر و نورافشانی گفت: رأس ساعت21:00  ( 9 شب) نوای روحانی و دل انگیزگلبانگ تکبیر و فریاد «الله‌اکبر»  در آسمان میهن و پخش از مأذنه‌های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی طنین‌انداز شده  و همزمان آسمان ایران اسلامی در سراسر کشور نورباران و نورافشانی می شود . این نورافشانی در 31 مرکز استان و 400 شهر و در 3000 روستاهای بزرگ و در 22 منطقه تهران انجام خواهد شد. البته در بعضی نقاط مانند برج میلاد، دریاچه خلیج فارس ، پارک پلیس ، باغ موزه دفاع مقدس ، مصلی امام ، مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد و مراکز استانها این نورافشانی با برد بالا و در دیگر مناطق با برد پایین انجام خواهد شد. با همت سپاه تهران نورافشانی در 1000 نقطه شهری و در سطح محلات انجام خواهد شد .

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور گفت: اگرچه امسال در شرایط شیوع سویه امیکرون و کرونایی هستیم و حفظ جان هموطنان یک اصل قطعی ست و سلامت محور برگزار شدن هرگونه مراسم مورد تاکید بوده ، به همین جهت و فارغ از مراسم 42 سال گذشته ، در روز 22 بهمن ، در تمامی شهرها با رنگبندی قرمز، شاهد حضور تجمعی مردم نبوده و راهپیمایی امسال با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و در شکل تفکیکی خودرویی خانوادگی و موتوری را شاهد خواهیم بود و در دیگر شهرها با تدبیر مسئولان استانی و حفظ تمام دستورالعمل های بهداشتی ، راهپیمایی محدود انجام خواهد شد .

 

وی با بیان اینکه همزمان در حدود 1500  شهر و قطعا در بیش از 3000  روستاهای کشور این مراسم انجام خواهد شد، گفت: در تهران نیز مردم از مسیرهای دوازده‌گانه به شکل  تفکیک خودرو و موتورسیکلت ، به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.  آغاز مراسم در سراسر کشور به شکل همزمان و ساعت 9:30 صبح خواهد بود .

 

موسوی با بیان اینکه نهضت اعزام سخنرانان ملی به مراکز استانها ، همانند سال های قبل  و ایراد سخن و پخش از رسانه ملی و فضای مجازی از جمله فعالیت این مجموعه است، ادامه داد: راه اندازی بانک طرح و ایده که در دوره جدید از تلاش های نوآورانه است ، از چند روز قبل آغاز شده و مردم عزیز میتوانند طرح و ایده های خود را در جهت ارتقای برنامه ها مطرح کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با ایجاد پویش پرچم و هشتک (در فضای مجازی) و فراخوان عمومی برای نصب پرچم در سر درب منازل و مراکز عمومی، امیدواریم این پویش در روز 22 بهمن به اوج خود برسد، گفت: هر خودرو و موتورسیکلت با پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم های الوان مزین به شعارهای انقلابی ، تصاویر امام و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر  اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان از داخل خودروها و موتورسیکلت ها ، جلوه های ویژه این جشن خواهد بود .

 

موسوی با اشاره به اینکه امسال نیز حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان ، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش حرکت خودرویی خانوادگی خواهند بود، گفت: حضور نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس های محلی و سوار بر موتور و با حضور در مراسم 22 بهمن در تهران و قطعا حضور آنان در استانهای کشور و با وسایل نقلیه بومی و مثلا در شهرهای شمالی با ماشین آلات کشاورزی، از جلوه های ویژه مراسم امسال خواهد بود .

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه با توجه به شناخته شدن روز 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تمام سفارتخانه ها و کنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در 70 نمایندگی و 60کشور که عموما با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، میزبان ایرانیان و همه دلدادگان انقلاب اسلامی بوده و در آن مکان ها نیز یاد سالگرد انقلاب اسلامی گرامی داشته خواهد شد  ، ادامه داد: اگرچه شکل مراسم امسال خودرویی و موتوری خواهد بود اما همچنان تمامی رسانه های خارجی مقیم با حدود 200 خبرنگار و تصویربردار و بیش از 6300 عوامل رسانه ای داخلی ( در مجموع بیش از 6500 خبرنگار ، عکاس و تصویربردار ) مراسم یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد . همچنین ، تمامی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله بیش از 350 گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه در تهران با استقرار بیش از 15 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی خودرویی و موتوری منتهی به میدان آزادی و ارائه خدمات صوتی با اضافه کردن بیش از 750 بلندگو و آماده سازی 50 واحد صوت سیار با بهره گیری از 350دستگاه بلندگودر مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی تهران و ارائه بیش از 300 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی  مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است ، گفت: علاوه بر عکاسان رسانه ها ، امسال نیز در مسیر راهپیمایی 22 بهمن 2500 هنرمند جوان عکاس ویژه مردمی ، به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می کنند.

 

وی ادامه داد: ضمن رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی ، تعدادی محدود (حدود 200 غرفه )  فرهنگی ، بهداشتی در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی ارائه خدمات خواهند داشت .

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگرچه از آغاز دهه فجر، بخش های مختلف فضای مجازی این شورا در جهت تبیین و آگاهی رسانی فعال بوده اما همانگونه که اعلام شد، راهپیمایی مجازی طراحی شده است، گفت: مردم می توانند با مراجعه به آدرس  ) bahman1400.ir   ) حضور خود را ثبت کرده و  شعار ، پوستر و حتی در روز 22 بهمن ، قطعنامه پایانی مراسم را مشاهده و  تایید کنند .

 

وی درباره مراسم ویژه میدان آزادی تهران نیز گفت: امسال و متفاوت تر از سالهای قبل ، راهپیمایی موتوری و خودرویی خانوادگی تهران رأس ساعت 9:30 دقیقه آغاز و مراسم میدان آزادی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران، مراسم میدانی در تهران آغاز خواهد شد.

 

موسوی از پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه ، ـ سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای مداحی میثم مطیعی، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1400 و همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران  به عنوان دیگر برنامه های مراسم ویژه میدان آزادی تهران یاد کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا امسال در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان و مشکلات معیشتی  و شرایط شیوع کرونا و با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در روز22 بهمن  با موتور و خودروهای خود به شکل خانوادگی به خیابانها  می آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "مردم در  راهپیمایی 22 بهمن جواب تهدیدات دشمنان را خواهند داد." و با این حضورشان ، پاسخی قاطع و کوبنده به سردمداران شیطان صفت آمریکا و هم پیمانانش می دهند .

 

کد خبر 1146519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha