فعالیت ۴۵۶مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در مازندران

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در دهه فجر ۵۰ مرکز نیکوکاری در استان افتتاح شد، گفت: اکنون در مازندران مجموعا ۴۵۶ مرکز نیکوکاری وجود دارد و این مراکز با محوریت مساجد به ارائه خدمات به نیازمندان می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه»، امروز(۲۰بهمن) در دیدار با «علی اصغر میرزایی» فرماندار شهرستان بهشهر با بیان اینکه ۸۰ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند، اظهار کرد: از مجموع این مددجویان ۱۲هزار دانش آموز و هزار ۶۰۰نفر دانشجو تحت حمایت  بوده و این نهاد به  سه هزار و ۷۰۰نفر از بیماران صعب العلاج  تحت حمایت خدمات ارائه می شود.

 

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه تأمین مسکن مددجویان یکی از برنامه‌های این نهاد است،  تصریح کرد: ساخت هزار و ۳۰۰واحد مسکن در دست اقدام است.

 

 

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف اصلی این نهاد است، بیان کرد: امسال هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می شود که ۴۴۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه با تاکید براینکه تکریم خانواده های تحت حمایت بسیار با اهمیت است، گفت: سامانه  امداد هوشمند بمنظور تسریع در ارائه خدمات به نیازمندان ،راه اندازی شد و اطلاعات مددجویان در این سامانه بروز رسانی شد زیرا سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان  مهم است .

 

 

وی ادامه داد: در پرداخت صدقه ، بارکد Qr راه اندازی شد و ۴۰۰هزار برگه بارکد تهیه و در اختیار مشترکین قرار می گیرد و از این طریق مردم نوعدوست در هر کجای ایران اسلامی که باشند ، می توانند به سهولت صدقه را  از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

 

 

حجت‌الاسلام عالیشاه گفت:در خدمت رسانی به نیازمندان با یکدلی و وفاق می توانیم موفق عمل کنیم.

 

 

وی یادآورشد: در دهه فجر ۵۰ مرکز نیکوکاری در استان افتتاح شد و در مازندران مجموعا ۴۵۶ مرکز نیکوکاری وجود دارد و این مراکز با محوریت مساجد به ارائه خدمات به نیازمندان می پردازند.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: از مجموع مراکز نیکوکاری ایجاد شده،  ۱۲۵مرکز نیکوکاری تخصصی است که در بخش های اشتغال و کار آفرینی، فرهنگی،جهیزیه  زکات و... ایجاد شد.

 

 

وی به توزیع لوازم خانگی بین مددجویان اشاره کرد و گفت: هزار و ۴۰۰دستگاه بخاری گازسوز، هزار و ۴۰۰ دستگاه آبگرمکن ، بین مددجویان توزیع شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: در تابستان امسال هزار و ۲۳۰دستگاه اسپیلت بین بیماران صعب العلاج و زمینگیر توزیع شده است.

 

 

حجت‌الاسلام عالیشاه گفت:مددجویان مازندرانی ،برای بهره‌مندی از معافیت از پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز، در اسرع وقت شماره اشتراک کنتورهای محل سکونت خود رابا مراجعه به آدرس: soha.eamdad.ir ثبت یا  بصورت تلفنی یا حضوری به مددکارخود اعلام کنند.

کد خبر 1146691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha