اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان از ابتدای سال جاری

لطفی از اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا لطفی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک دهه مبارک فجر به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال جاری پرداخت و گفت: دهه مبارک فجر زمان مناسبی برای تبیین ارزش های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است و همه باید از این زمان برای بیان دستاوردهای انقلاب استفاده کنند.

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با اشاره به اینکه طی سال جاری 230 کیلومتر شبکه فیر نوردی در استان مرکزی اجرا شده است، افزود: تاسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ تلفن ثابت، اجرای شبکه فیبر نوری، تاسیس و جایگزینی تجهیزات انتقال، اجرای شبکه کابل مسی از جمله طرح های قابل اجرا در سال جاری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو، تاسیس و توسعه پورت دیتا، تاسیس و بهینه سازی سایت همراه اول از دیگر طرح‌هایی است که در این مدت به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تاسیس و جایگزینی تجهیزات انتقال در ۵۱ مرکز و ۲۷ کیلومتر شبکه کابل مسی انجام شده و ظرفیت سازی شبکه FTTH برای ۶۳۶ مشترک نیز صورت گرفته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با تاسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ تلفن ثابت، ظرفیت هشت هزار و ۱۴۲ شماره تلفن ثابت ایجاد شده است، ادامه داد: همچنین با توسعه تجهیزات فنی در ۹۱ مرکز، ظرفیت واگذاری پنج هزار و ۴۲۴ پورت دیتا فراهم شده است.

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سرقت کابل‌های مخابراتی، مخابرات را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: این امر هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می کند و مشکلات فراوانی را نیز در پی داشته است.

 

لطفی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در ۲۷۱ مرکز صورت گرفته است، گفت: برگردان ۲ سایت شبکه تلفن بی‌سیم روستایی روی شبکه همراه اول از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در سال جاری است.

 

وی همچنین با بیان اینکه افزایش پوشش شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح استان به طور ویژه در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد، افزود: تاسیس و بهینه سازی ۱۲۹ سایت همراه اول از دیگر پروژه‌هایی است که از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

 

این مقام مسئول به افزایش نرخ خدمات مختلف اشاره کرد و گفت: در کشور هر ساله به هزینه‌های ارائه خدمات در بخش‌های مختلف افزوده می شود اما بیش از ۱۲ سال است که تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ‌گونه تغییری نداشته است.

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی اضافه کرد: این عدم افزایش نرخ سبب شده تا شرکت مخابرات برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه شود.

کد خبر 1146702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha