تولید محتوا با طعم انقلاب در کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» شهرکرد

بچه مسجدی های کانون «سالار شهیدان» با همت و تلاش مضاعف با ساخت و طراحی کلیپ و پوسترهای دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام بزرگ و ارزشمندی انجام می دهند و به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر می کنند.

خبرگزاری شبستان – چهارمحال و بختیاری:

 

انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد و این اماکن مقدس پایگاه مبارزین انقلابی و از سنگرهای مهم و کلیدی در جهت‌دهی به حرکت‌ها، جریان‌ها و راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاه بود.

 

مساجد مهمترین برای حضور جوانان انقلابی و عموم مردم بود که ضمن انتشار پیام امام (ره) و انقلاب اسلامی در جامعه، هسته ‌های اولیه مبارزات را نیز شکل ‌دهی و سازماندهی می‌کرد، اگر این پایگاه توانمند وجود نداشت، نهضت‌های اسلامی، دینی، اجتماعی و مردمی نیز شکل نمی‌گرفت.

 

همگان بر نقش پررنگ مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و اتحاد ملت ایران واقف هستند، امروز نیز حفظ، تداوم و ثبات انقلاب اسلامی و تفکر دینی در گرو توجه به این اماکن مقدس است زیرا دشمن در تلاش است با ضربه ‌زدن به مسجد و کمرنگ کردن نقش آن در وحدت مردم، بین آنان تفرقه و اختلاف بیندازند در حالی که مساجد باید نقش خود را حفظ کرده و روز به ‌روز این نقش را پررنگ‌تر کنند.

 

دهه فجر دهه ای پر از خاطرات مختلف برای همه ما ایرانیان است؛ دهه ای که با نابودی رژیم طاغوت، انقلاب اسلامی ایران مستقر شد و نور و روشنایی جایگزین خفقان و تاریکی طاغوت شد.

 

ایستادگی مردم پای آرمان ها و ارزش های این انقلاب همواره مورد حمله دشمنان بوده است و اکنون هم چشم دشمنان به این دهه است تا حضور مردم را در برنامه ها کمرنگ کنند و لذا ما باید با ورود نسل جدید به مساجد و برنامه های انقلاب به استحکام بخشی پیوند مسجد و انقلاب کمک کنیم.

 

همزمان با چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بچه های مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد به ‌منظور حفظ نقش مساجد و تبیین آن در شکل‌گیری انقلاب با برگزاری برنامه‌ های مختلف به دنبال تداوم راه و آرمان انقلاب با مشارکت همگانی و هم‌افزایی نیروهای متعهد و انقلابی هستند.

 

امروز نیز نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان با حضور در مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد برنامه های متنوع فرهنگی هنری دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت تجمعی و در فضای مجازی اجرا می کنند.

 

استفاده از نیروهای متخصص و انقلابی در راستای تولید و ساخت کلیپ و پوسترهای دهه فجر انقلاب اسلامی علاقه جوانان به انقلاب و مسجد را نشان می دهد.

 

«احسان طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» در ایام الله فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه های متعددی را برگزار کرده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد با بیان این کانون جزء کانون های پیشتاز در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در طول سال است گفت: حضور نوجوانان و جوانان علاقه مند و متخصص در حوزه های مختلف باعث شده است این کانون هیچ کمبودی در زمینه های فرهنگی هنری، کامپیوتر، ساخت کلیپ، طراحی پوستر و ... نداشته باشد.

 

وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» به همت نوجوانان و جوانان پای کار از زمان راه اندازی رویداد ملی فهما تاکنون جزء کانون های برتر استانی و کشوری معرفی شده است.

 

طاهری جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با برگزاری برنامه های متنوع، استعدادیابی جوانان نخبه در حوزه های مختلف و استفاده از این جوانان مسجدی در برنامه های فرهنگی هنری، ارائه های آموزش های مورد علاقه نوجوانان و جوانان در بخش های فرهنگی هنری و ... را از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان شهرکرد عنوان کرد.

 

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد به برخی از برنامه های دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌ عکس، برگزاری مسابقات قرآنی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد در ایام الله فجر انقلاب اسلامی بود.

 

وی گفت: برگزاری جنگ شادی و جشن انقلاب، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره، برگزاری مسابقات کتاب خوانی، مشاعره، محافل علمی و فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد در ایام الله فجر انقلاب اسلامی است.

 

طاهری، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، آذین بندی مسجد و محله، اجرای تئاتر مسجدی، سرودهای انقلابی، پخش کلیپ های دهه فجر در فضای مجازی و نورافشانی در شب ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد در ایام الله فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

 

کد خبر 1146843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha