دشمنان در فضای مجازی قصد دارند پایه خانواده را  متزلزل کنند

حجت الاسلام برقراری گفت:دشمن همواره می‌خواهد مذهب و دین ما را خدشه دار کند و با برنامه ریزی های مختلف به ویژه در فضای مجازی اصل خانواده را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار شبستان  از ملایر «حجت الاسلام محمد باقر برقراری» در کانون مصباح روستای پیروز ملایر  ضمن تبریک بهار انقلاب و ایام فرخنده دهه فجر گفت: این انقلاب با خون شهدا و رهبری امام راحل شکل گرفته و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

 

 امام جمعه ملایر با  اشاره به اینکه امام راحل یک مرجع عالی قدر بودند که رساله ایشان انسان ساز و انسان پرور بود افزود:  ستون فقرات شیعه مراجع تقلید و واسطه بین ما و امام زمان (عج)هستند و حضرت مهدی (عج) فرمود: اینها(مراجع تقلید ) حجت من بر شما و من حجت خدا بر شما هستم و همین یک جمله مقام مراجع تقلید را می رساند.

 

 وی اضافه کرد: طبق فرموده ایشان اگر کسی مراجع را کنار بزند ما  (اهل بیت) را کنار زده و اگر کسی ما را کنار بزند خدا را کنار زده است .

 وی با بیان اینکه  یکی از رمز و رازهای ماندگاری شهدا  ما همین بوده که مقلد خوبی برای مرجع تقلیدشان بودند و واقعا به فتوای مراجع  عمل می‌کردند گفت: وقتی امام فرمود سنگرها را پر کنید و سنگر جبهه ها  را خالی نگذارید  این همان شهدا بودند که به این فتوا عمل کردند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین تلاش های دشمن خدشه دار کردن مراجع تقلید و ایجاد شبهات در بین جامعه در مورد مراجع  است گفت: دشمن به دنبال تخریب مرجعیت شیعه است که در راس  آن امام و رهبری را مورد تخریب قرار داده  و در عین اینکه تخریب می کند می دانند که این جایگاه ،جایگاه رفیعی است اما منفعت دشمن در این تخریب است.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه وقتی که مقامات امریکا نیز به شخصیت  بزرگ رهبر انقلاب اذعان می کنند و جان کری در صحبتهایش می گوید ای کاش ما رهبری مثل رهبر شما مردم ایران داشتیم نشان از بزرگی و عظمت مراجع تقلید به ویژه امام و رهبری در دنیا دارد.

 وی تصریح کرد: امروز می بینیم بسیاری از مقامات و شخصیتهای کشورهای مختلف دنیا از شخصیت و مقام معظم رهبری چگونه یاد می کنند و چه احترامی برای ایشان قائل هستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز باید مراقب نقشه ها و برنامه های دشمن  باشیم گفت:  در واقع دشمن همواره میخواهد مذهب و دین ما را خدشه دار کند و با برنامه ریزی های مختلف به ویژه در فضای مجازی اصل خانواده را مورد هدف قرار داده است.

وی یکی از برنامه های دشمن را ترویج برنامه های غربی ازجمله فرزند سالاری در بین خانوادها دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که  فرزندان  مقابل پدر و مادر قرار می گیرند و و آن احترامی را که باید قائل باشند زیر پا می گذارند  و این از دین و قرآن دور است و ما می بینیم که قرآن در مورد احترام به پدر و مادر  چقدر سفارش کرده است.

حجت الاسلام برقراری ترویج فرزند کمتر زندگی بهتر را نیز از برنامه های دشمن برشمرد و گفت: در طی ده های گذشته این شعار را بسیاری از مسئولان  وقت نیز ترویج کرد و شاید و امروز به این باور رسیده ایم که پشت این شعار نیز برنامه  دشمن بوده است.

وی افزود: امروز متاسفانه می بینیم  که بسیاری از خانواده ها به جای تربیت فرزندان و فرزند آوری حیوانات را در خانه نگه داری می کنند و بسیار هم برای نگه داری آن هزینه می کنند اما  وقتی از آنها در مورد فرزند سوال می شود مشکل اقتصادی و هزینه را مطرح می کنند .

وی با بیان اینکه متاسفانه این مشکل یک مشکل فرهنگی است نه مشکل اقتصادی افزود: باید بیش از بیش مراقب تبلیغات و برنامه های  دشمن در حوزه خانواده باشیم.

وی یادآور شد: امروز نیاز است که خانواده ها با تربیت صحیح  اسلامی و  با گوش ندادن به فضای مجازی بیش از بیش در تربیت فرزندان خود کوشا باشند و همه بتوانیم راه شهدا را با بصیرت و قدرت ادامه بدهیم.

حجت الاسلام برقراری با گریزی به دوران گذشته قبل از پیروزی انقلاب و دستاوردهای امروز گفت:در دوران گذشته بسیاری از سرزمین های ما به بیگانگان واگذار شد اما بعد از پیروزی انقلاب انقلاب تنها کشوری که کشورش را در اختیار بیگانگان قرار نداده جمهوری اسلامی با رهبری ولی فقیه است و ما اگر می‌خواستیم زیر سلطه دشمن و بیگانه باشیم 8 سال نمی جنگیدیم.

در ادامه «زهرا امیری» نیز گفت: کانون مصباح روستای پیروز فعالیت  خود را از سال 1385 شروع کرد و در سال 1387   مجوز کانون مسجد را دریافت کرده  و در حال حاضر  حدود یک صد نفر عضو دارد..

 مدیر کانون فرهنگی ، هنری مصباح روستای پیروز ملایر با اشاره به برنامه های دهه فجر در این کانون افزود: برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر برای کودکان اعضای کانون مصباح ملایر، قرائت سوره مبارکه فجر به تعداد  ۳۵۷ بار توسط اعضا، قرائت و ثواب آن هدیه به روح امام خمینی(ره)

ختم صلوات، ختم قرآن هدیه به  امام راحل و شهدا و برگزاری مسابقه قرآن  وجشن از برنامه های این کانون در دهه فجر بوده است.

وی برگزاری ختم 14 هزار صلوات  هدیه به روح بلند امام راحل و شهدا.برگزاری مسابقه نقاشی باموضوع شهید یا انقلاب  اجرای برنامه های متنوع ،مسابقه روزنامه دیواری باموضوع شهدای روستا ، حضور در گلزار شهدا و غباروبی مزار شهدا را نیز از دیگر برنامه های این کانون در دهه فجر برشمرد.

 

در پایان نیز برنامه های متنوع توسط کانون برگزار و از برگزیدگان مسابقات مختلف دهه فجر در این کانون تقدیر شد.

 

کد خبر 1147700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha