ارسال ۴۲ هزار و ۹۰۰ شکایت مردمی به سامانه گزارشگران/لزوم برخورد صریح و شفاف با هنجارشکنی ها

لزوم برخورد صریح و شفاف با هنجارشکنی ها، تاکید ‎رهبری به ‎جهاد تبیین درمقابل دروغ‌پردازی و تهمت‌زنی‌ها، ارسال ۴۲ هزار و ۹۰۰ شکایت مردمی به سامانه گزارشگران سازمان بازرسی، پیگیری موضوع کمبود و گرانی دارو برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، لزوم برخورد صریح و شفاف با هنجارشکنی ها،  تاکید ‎رهبری به ‎جهاد تبیین درمقابل دروغ‌پردازی و تهمت‌زنی‌ها، ارسال ۴۲ هزار و ۹۰۰ شکایت مردمی به سامانه گزارشگران سازمان بازرسی، پیگیری موضوع کمبود و گرانی دارو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه اول اسفند است.

لزوم برخورد صریح و شفاف با هنجارشکنی ها

مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏اظهارات هنجارشکنانه در حاشیه جشنواره فجر، امت متدین را آزرده‌خاطر کرده و از دولت انقلابی مطالبه برخورد جدی دارند، که البته این خود نشانه امید و توقعِ بیشتر از دولت انقلابی است.

اعلام موضع رسمی و برخورد صریح و شفاف، نقش موثری در پیشگیری از این هنجارشکنی‌ها داشته و دارد.

 

‏نشناختن احکام دین و اداى سخنان موهن، لکه اى نیست که فقط با پوزش‌ رفع شود

سید مصطفی آقامیرسلیم، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏نشناختن احکام دین و اداى سخنان موهن، لکه اى نیست که فقط با پوزش‌طلبى رفع شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى باید ریشه‌یابى کند و  پاسخگو باشد.

 

تاکید ‎رهبری به ‎جهاد تبیین درمقابل دروغ‌پردازی و تهمت‌زنی‌ها

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس در توئیتی نوشت:

‏نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تاکید ‎رهبر انقلاب به ‎ جهاد تبیین و حفاظت از ‎ ارکان انقلاب در مقابل دروغ‌پردازی و تهمت‌زنی‌ها، به معنای حاکم شدن ‎ گفتمان توجیه گرا با رویکرد ارکان‌پنداری مسئولان و عدم پاسخگویی ایشان پیرامون تصمیمات، رفتارها و بعضا تخلفاتشان نیست.

 

پیگیری موضوع کمبود و گرانی دارو درقالب کمیته ویژه دارو

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری نوشت:

در ماه های اخیر مکررا نسبت به کمبود و گرانی دارو هشدار داده ام. در مجلس هم موضوع را در قالب کمیته ویژه دارو پیگیرم. اما لازم است مجددا نسبت به رفع عاجل مشکلات این حوزه به مسئولین امر تذکر دهم.

 

سازمان نظام پزشکی برای حمایت از بیمار همه ظرفیت‌های قانونی خود را به کار گیرد

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای در دیدار با اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی، جامعه پزشکی را در زمره ارزنده‌ترین قشرهای کشور دانست و با گرامیداشت یاد حدود ۲۰۰ شهیدی که کادر درمان طی دو سال اخیر در راه مبارزه با ویروس کرونا تقدیم اعتلای سلامت مردم کرده است، اظهار کرد: در حدود دو سالی که از شیوع بیماری کرونا در جهان می‌گذرد، ایران اسلامی باوجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از جانب دشمنان، در زمینه مبارزه و مقابله با این بیماری در مقایسه با بسیاری از کشورهای مدعی، پیشتاز است.

رئیس دستگاه قضا، پیشرفت‌های شگرف علمی به‌ویژه پیشرفت‌های حوزه پزشکی در زمینه‌های مختلف ازجمله توسعه زیرساخت‌ها و شبکه‌های نظام سلامت، افزایش میزان پزشکان نسبت به جمعیت و ارتقاء شاخص امید به زندگی در میان مردم را در زمره دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اکنون ایران اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تقویت روحیه خودباوری در برخی از رشته‌های علم پزشکی در زمره کشورهای طراز اول دنیا محسوب می‌شود و امروزه درمانی در حوزه پزشکی نیست که در داخل کشور ناممکن باشد و نیازمند اعزام بیمار به خارج از کشور باشیم و این امر مایه مباهات و عزت است.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اختیارات قانونی قابل‌توجهی که سازمان نظام پزشکی در سطوح و شئون مختلف از آن‌ها برخوردار است، بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در راستای حمایت از بیمار و پشتیبانی از جامعه پزشکان، دارای اختیارات قانونی مطلوبی در حوزه‌های تشکیلاتی، نظارتی، آموزشی، جذب و ... است و این انتظار وجود دارد که سازمان مزبور از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای ارتقاء و اعتلای هر چه بیشتر امر پزشکی در کشور و حمایت از بیمار بهره گیرد.

ضرورت حفظ جایگاه و شأن جامعه پزشکان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اطباء و پزشکان در مکتب و نظام ما از جایگاه و شأن بلندمرتبه‌ای برخوردارند، با اشاره به‌ضرورت حفظ این جایگاه و شأن، خود جامعه پزشکان و نهادهایی نظیر سازمان نظام پزشکی را در حفظ این جایگاه و شأن رفیع دارای مسئولیت خاص دانست و گفت: عموم مردم و جامعه به امر پزشکی و طبابت به چشم یک حرفه یا شغل نمی‌نگرند و نگاه ویژه‌تری به جامعه پزشکی دارند؛ همین امر مسئولیت جامعه پزشکی کشور را دوچندان می‌کند؛ لذا ضرورت دارد همه دست‌اندرکاران امر از مسئولین نظام در قوای مختلف و متولیان نظام سلامت در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تا خود پزشکان، در حفظ و ارتقاء تمامی امور و شئونی که به نحوی از انحاء مرتبط با امر پزشکی و طبابت است نهایت دقت و اهتمام را به خرج دهند تا خدایی ناکرده جایگاه رفیع پزشکان در کشور مخدوش نشود.

رئیس دستگاه قضا رازداری، مسئولیت‌پذیری، صرف وقت معتنابه برای بیمار و حُسن برخورد با او در کلام و رفتار را ازجمله مهم‌ترین شاخصه‌های اخلاقی یک پزشک دانست و گفت: در ارتقاء جایگاه و شأن پزشکان در نزد اهالی اجتماع و مردم، نحوه برخورد اخلاق‌مدارانه با بیمار و خانواده او از سوی پزشک و کادر پزشکی و فرد منشی، بسیار حائز اهمیت است.

 

توسعه مناسبات اقتصادی با برزیل دستور کار جدی مجلس وگروه دوستی پارلمانی است

احمد نادری، رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و برزیل در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

جلسه هم اندیشی ظرفیت های متقابل توسعه تجارت ایران و برزیل، با حضور خانم ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل و ‌هیات اقتصادی همراه، به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی و بامشارکت شرکت‌های مختلف ایرانی برگزار شد. توسعه مناسبات اقتصادی با برزیل دستور کار جدی مجلس وگروه دوستی پارلمانی است.

 

ارسال ۴۲ هزار و ۹۰۰ شکایت مردمی به سامانه گزارشگران سازمان بازرسی

ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور شب گذشته (شنبه 30 بهمن) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به راه اندازی سامانه گزارشگران در این سازمان گفت: در این مدت ۴۹ هزار گزارش مربوط به موارد فساد دریافت کرده ایم. بحث گزارشگران فساد در قانون آمده است و آن‌ها باید در چارچوب مشخص کارشان را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در چارچوب، موارد فساد را گزارش دهند افزون بر رسیدگی به این گزارش ها، هیچ مشکلی نیز برای گزارشگران ایجاد نمی‌شود و کسی متوجه نمی‌شود چه کسی گزارش داده است، افزود: حدود ۱۵۰۰ نفر گزارشگر در سامانه گزارشگران سازمان بازرسی کل کشور به صورت اینترنتی نام نویسی کرده اند که حدود ۷۰۰ نفر شناسه گرفته اند.

 

خدائیان با اشاره به اینکه در مدت راه اندازی این سامانه، حدود ۹۲ هزار گزارش برای ما ارسال شده که ۴۲ هزار و ۹۰۰ گزارش مربوط به شکایات مردمی است، افزود: مردم می‌توانند با شماره ۱۳۶ یا ورود به سامانه سازمان بازرسی کل کشور موارد فساد را به ما اطلاع دهند.

 

وی با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد از همان ابتدا بر عهده حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گذاشته شد و اکنون نیز با جدیت این مسأله را پیگیری می‌کند و پرونده به پرونده مسائل را بررسی و تأکید کرده است که با محکومان بدون تبعیض و بدون توجه به دانه درشتی آن‌ها یا ارتباطاتشان با افراد برخورد شود، افزود: اکنون محاکمه‌های شرکت کروز به صورت علنی از صدا و سیما و مطبوعات پخش می‌شود. روند محاکمه متهمان شهرداری لواسان که تعداد آن‌ها زیاد است و متهمان شهرداری شهریار نیز این روند را دارند.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در زمینه فساد اقتصادی پرونده‌های زیادی تشکیل شده که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران و دادگستری تهران با مسئولیت معاون اول قوه قضائیه در حال بررسی است، افزود: مجتمع ویژه اقتصادی نیز به این امور رسیدگی می‌کند.

 

 وی با اشاره به اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی مقطعی نیست و ادامه دارد و اکنون شدت بیشتری یافته است، گفت: به دلیل اقتصاد دولتی، ما نیاز به خصوصی سازی داریم البته خصوصی سازی باید در چارچوب قانون و شفاف باشد و به کسانی که اهلیت دارند واگذار شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1147790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha