آمار ابتلا دانش آموزان ایلامی به کرونا نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آمار روزانه افراد مبتلا و دارای علائم در بین دانش آموزان استان بسیار نگران کننده است به همین خاطر انتظار داریم مدارس به مدت ۲ هفته غیر حضوری و در بستر شاد انجام گیرد.

«جمیل صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:بر اساس آمار در یک روز ۴۴۰ دانش آموز دارای علائم بوده اند که ۵۳ نفر آنها تست پی سی آر مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:  همچنین ۹۵ نفر از کادر مدرسه نیز دارای علائم بودند که تست ۲۸ نفر آنها مثبت بود و این آمار مدت ۱۰ روزی است که به همین روال شروع شده است.

 

وی افزود: بر اساس آمار تعداد دانش آموزان دارای علائم چهار هزار و ۱۰۰ نفر بوده که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنها مربوطه به هفته گذشته بوده است که ۶۰ درصد آمار را شامل می شود.

 

 

صادقی فر یادآور شد: بیشتر آمار مراجعان مربوط به دانش آموزان و کودکان است و به خاطر بی حالی و غذا نخوردن کودکان مجبور به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی و استفاده از سرم هستند.

 

وی با بیان اینکه در هفت شهرستان ایلام که دارای وضعیت قرمز هستند، بر اساس شیوه نامه امکان اعتکاف نداریم، گفت: در سایر شهرستانها مراسم اعتکاف بر اساس شیوه نامه ابلاغی برگزار می شود.

کد خبر 1147941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha