غربی ها در موضوع هسته ای همچنان به دنبال چالش برای ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات وین گفت: غربی ها در موضوع هسته ای همچنان به دنبال چالش برای ایران هستند.

فداحسین مالکی با اشاره به مذاکرات وین به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مذاکره وارد یک فضای جدیدی شده است، احساس می شود که از فضای خستگی و رخوتی که در گذشته وجود داشت که از پیش تعیین شده بود، خارج می شود و به این سمت می رود که جدی تر شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: الان آمریکایی ها به دنبال این هستند که ایران تعهد دهد، ایران به دنبال این است که آنها به تعهدات خودشان عمل کنند. اگر امروز هم توافقی بین دو کشور حاصل شود یا بین ایران و غربی ها حاصل شود برای ایران جای سوال است که آیا دولت بعدی که روی کار می آید می تواند به تعهداتش عمل کند و این موضوعی است که الان بحث است.

 

وی تاکید کرد: طبق آخرین بررسی ها ما در بحث تحریم ها خیلی مشکلات نداریم، بین غربی ها و آمریکایی ها اختلاف نظر است اما در موضوع هسته ای هنوز به دنبال ایجاد چالش هستند که به دنبال این هستند که از مواضع اصولی که تیم جدید مذاکره کننده در دستور کار خودش دارد، ایران را عقب تر برانند به جای اینکه ایران حالت هجومی و طلبکارانه در مذاکرات داشته باشد، سعی کنند که حالت دفاعی داشته باشد که حالت دفاعی ما را به همان حالت گذشته می رساند که زمان از دست بدهیم.

کد خبر 1147991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha