شهیدان قدرت رویش انقلاب اسلامی هستند/ برخلاف تمام تهدیدات ایران از جایگاه ممتاز منطقه ای برخوردار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه ممتاز و منطقه ای ایران اسلامی و رویش انقلاب گفت: اگر انقلاب قدرت رویش نداشت، شهیدان پرفضیلت را پرورش نمی داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین همایش کتاب سال پاسداران اهل قلم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای اهل حرم، سلامت و امام شهدا گفت: این همایش اتفاق مبارکی است که به همراه آن تجلیل از اهل قلم سپاه برگزار می شود. این همایش اتفاق مبارکی برای انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی است و کارنامه روشنی از خدمات و افتخارات بزرگ را پشت سر دارد و در تمام مراحل تاسیس، تثبیت، استقرار و شکوفایی انقلاب نقش سپاه پاسداران یک نقش بی همتا و بی بدیل است.

 

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی، سازندگی و پیشرفت کشور افزود: امنیت و اقتدار منطقه ای بخشی از افتخارات نهاد مقدس سپاه است.

 

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ذات خود ماموریت فرهنگی دارد. این نهاد قبل از اینکه امنیتی و دفاعی یا نظامی باشد، نهاد فرهنگی است و این تفاوت بنیادین سپاه با دیگر مجموعه ها است. آن چیزی که در سپاه و مجموعه افراد که لباس سبز را با اقتدار بر تن دارند، انگیزه ایدئولوژیک فرهنگی است.

 

وی گفت: این نگاه نشان می دهد که سپاه شیفته جایگاه خدمت است و نگاه به عناوین دنیایی ندارد.

 

وی یادآور شد: این مهم از افتخارات سپاه است و بیش از آنکه ناشی از آموزش نظامی و جنگ افزار باشد در جای خود ارزشمند و ناشی از روح ایمان و تقوا است.

 

اسماعیلی ادامه داد: امروز به واسطه فرآیند پنج گانه ای که در تاکیدات رهبر انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی بود، غلبه نگاه فرهنگی در ذات انقلاب اسلامی وجود دارد و این نگاه در سپاه موج می زند.

 

وزیر ارشاد با اشاره به جهاد تبیین در سخنان رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: وقتی با جریان تحریف مواجه هستیم باید پرچم الم جهاد تبیین را بالا ببریم. امروز این فریضه بر عهده اصحاب فرهنگی، همه تریبون ها، صاحبان قلم و هنرمندان است که در جهاد تبیین در صف اول هستند.

 

وی با اشاره به تولید آثار فرهنگی و نقاشی پس از شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر در جهاد تبیین صاحب نفوذ است و پس از شهادت سردار سلیمانی دیدیم که آثار ارزشمندی از نقاشی و سایر هنرها به عرصه ظهور رسید.

 

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر و جایگاه شهدا افزود: در این جشنواره فیلم شهید مهدی باکری به عنوان بهترین فیلم جشنواره در سکوی فیلم های برگزیده قرار گرفت و این نشان دهنده تاثیر حوزه فرهنگ و هنر و اثر بی بدیل آن است.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی علیرغم تمام تهدیدات و اتفاقات امروز به عنوان قدرت منطقه ای در جایگاه تثبیت قرار گرفته است و کشور ما از استقلال کامل با وجود تمام تهدیدات برخوردار است و در جایگاه ممتاز منطقه ای قرار گرفته و دشمن از نقطه قوت می خواهد به ما ضربه بزند و تمامی عده و عده خود را جمع کرده تا به فرهنگ ما ضربه بزند و جلوی موفقیت ما را بگیرد.

 

وی گفت: اگر انقلاب قدرت رویش نداشت، شهیدانی پر فضیلت را پرورش نمی داد. این شهیدان نشان دهنده قدرت رویش انقلاب اسلامی هستند.

کد خبر 1148369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha