رسالت اصلی حوزه های علمیه هدایت انسان‌ ها است

حجت الاسلام فیض آبادی گفت:رسالت پیامبر اکرم(ص) هدایت بشر است، یعنی رسالت اصلی حوزه‌های علمیه نیز هدایت انسان‌ها است و تبلیغ در قله و پیشانی حوزه قرار دارد، بنابراین اگر تبلیغ را از دست بدهیم، همه‌چیز را از دست داده و جامعه را نیز از دست داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام «محمدعلی فیض‌ آبادی» در حاشیه برگزاری مراسم شناسایی نخبگان تبلیغی گفت: وقتی در نیشابور وارد حوزه علمیه شدم، آیت‌الله موسوی، رئیس مدرسه فرمودند که «رسالت شما طلبه‌ها دو امر است؛ شناخت اسلام و تبلیغ اسلام و زمانی یکی از طلاب نزد من آمد و گفت: به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه پذیرفته شده‌ام، به او گفتم: رسالت اصلی شما تبلیغ است و در کنار آن تدریس هم اشکالی ندارد.»

 

مبلغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) هدایت بشر است، یعنی رسالت اصلی حوزه‌های علمیه نیز هدایت انسان‌ها است و تبلیغ در قله و پیشانی حوزه قرار دارد؛ بنابراین اگر تبلیغ را از دست بدهیم، همه‌چیز حوزه را از دست داده و جامعه را نیز از دست داده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی ادامه داد: یکی از اساتید می‌گفت که ماه رمضان نزد استادم رفتم و گفتم: حال که درس‌ها تعطیل است، چه کنم؟ فرمود: به تبلیغ برو، گفتم: من می‌خواهم مجتهد شوم، فرمود: اگر به تبلیغ نروی و مردم باایمان نشوند، وقتی مجتهد شوی و رساله بنویسی، کسی عمل نمی‌کند.

 

وی تأکید کرد: در روستاها مرجع تقلید نداریم ولی همان روحانی معمولی مردم را دور خود جمع کرده است، در ادارات و ارگان‌ها نیز روحانیانی فعال هستند و تبلیغ آن‌ها باعث سلامت محیط شده است.

 

مبلغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به داستان رسالت حضرت موسی برای نابودی فرعون ابرقدرت و نیز نجات جامعه، گفت: خداوند ابتدا به موسی فرمود که نماز بخوان و بعد به مبارزه برو و وقتی موسی هارون را خلیفه خود قرار داد، گفت می‌خواهیم به خدا نزدیک شویم؛ این دعوت به عبادت و اقامه نماز، رسالت مبلغ است، یعنی اگر مبلغان قوی باشند، مبارزات جواب می‌دهد؛ اول تبلیغ است و بعد مبارزه، سیاست، اقتصاد و حکومت.

 

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی تصریح کرد: در حوزه علمیه اگر استعدادهای طلاب را دو دسته بدانیم، برخی طلاب، خوش‌بیان و دارای روابط‌ عمومی خوبی هستند که سمت تبلیغ می‌روند و اگر کار تخصصی برای ایشان انجام نشود و مبلغ عادی باشند، کارآمدی پایینی خواهند داشت، اما از میان طلاب دیگر نیز که سمت تبلیغ نمی‌روند، می‌توان استعدادیابی کرد تا کسانی که به‌دلیل نبود امکانات به کارهای حاشیه‌ای کشیده شده‌اند، به عرصه تبلیغ بیایند.

 

وی گفت: این نشان از اهمیت شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها برای تبلیغ در سطح جامعه دارد و این گام حوزه علمیه خراسان در زمینه شناسایی استعدادها و حمایت از آن‌ها، اقدام مثبتی خواهد بود.

کد خبر 1148406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha