۶۰ درصد تست های کرونایی بیماران بستری در شیروان مثبت است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۶۰ درصد تست های کرونایی بیماران بستری در شیروان مثبت است.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: درصد مراجعین و مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش داشته و سیر صعودی دارد به طوری که میانگین بستری روزانه کرونا ۱۴ نفر بوده و ۶۰ درصد تست های بیماران بستری مثبت است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: طی یک هفته اخیر ۲۰  درصد موارد مثبت کرونایی بستری  شیروان گروه سنی کم تر از ۱۰ سال بوده است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: کودکان جزو جمعیت حساس و پرخطر هستند، از آنجا که ممکن است علائم کرونا در کودکان به صورت تهوع و استفراغ باشد و بدن آنان با کم آبی مواجه  شود، توصیه می شود در صورت وجود این علائم و یا تب های مقاوم به درمان، حتما به پزشک مراجعه کنند.

 

وی گفت: استفاده از ماسک، نقش بسزایی در جلوگیری از گسترش و سرایت این ویروس دارد و از سویی تزریق دُز سوم، ایمنی بدن را بالاتر خواهد برد و احتمال ابتلاء به بیماری شدید را کاهش می‌دهد همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی، عدم شرکت در تجمعات عمومی و خانوادگی و عدم عادی انگاری برای پیشگیری از درگیر شدن با حجم بالای مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در سویه جدید این ویروس، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

کد خبر 1148856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha