برای ماندن در مسیر شهدا باید جهاد تبیین و جهاد روایت  کنیم

حجت الاسلام اختر دانش با تاکید بر اینکه هر یک از ما می بایست یک رسانه پر قدرت در مقابل تهاجم های ترکیبی و دیکتاتوری دشمن باشیم گفت: اگر بخواهیم در مسیر شهدا بمانیم باید جهاد تبیین و جهاد روایت را شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «ابراهیم اختردانش» عصر امروز (پنجشنبه، ۲۸ بهمن) در مراسم چهلمین روز خاکسپاری ۵ شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: این شهدا در بین زمینیان و خاکیان گمنام و در بین افلاکیان نامدار هستند.



این استاد حوزه و دانشگاه با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی عقیله بنی هاشم حضرت زینب (سلام الله)، نماز را ویترین عبادت و بندگی دانست و گفت: نماز عبادتی است که ما را به معراج می برد.



وی با اشاره به اینکه اگر نماز ما قبول شود بقیه اعمال ما را با آن می سنجند افزود: در بهترین حالت بندگی، ما روزی ۱٠ مرتبه از خداوند درخواست می کنیم که ما را در خط شهدا قرار دهد.



اختر دانش بیان کرد: نماز بدون فاتحة الکتاب اصلاً نماز نیست از این رو در طول شبانه روز در نماز و سوره حمد است که به خداوند می گویم ما را به راه مستقیم هدایت کند.



وی تصریح کرد: در سوره نسا آیه ۶۹، خداوند چند گروه را معرفی می کند که دارای نعمت هستند؛ کسانی که از خدا و پیغمبر اطاعت می کنند، صدیقین، شهدا و صالحین. وقتی یکی از این چهار گروه شهدا هستند این آیه تفسیر همان سوره حمد است.



اختردانش ادامه داد: هر کس در مسیر اطاعت خدا گام برمی‌دارد آرزویش این است که در خط شهدا باشد و با آنها محشور شود.



وی اضافه کرد: شهید از داشته ها و رفاه خود و از همه بالاتر از همه زندگی و حق حیات خود برای حفظ دین و آرمان های ناب جامعه و حفظ ارزش ها گذشته است و کسی که برای خدا از همه چیز بگذرد خدا هم برایش سنگ تمام می‌گذارند.



اختر دانش به نامدار بودن شهدا اشاره و اظهار کرد: شهیدی که در عرصه مجاهدت تلاش کرده و جان عزیزش را کف دست گرفته و وارد میدان شده، قطره ای است که خودش را به دریا رسانده است.



وی گفت: اگر خدا عاشق بنده اش شود به قیمت بالا خریدارش می شود و شهیدش می کند.



اختر دانش با تاکید بر اینکه شهدای عزیز ما به این مقام رسیدند که سر سفره رحمت و عنایت پروردگار بنشینند افزود: شهدا در این دنیا زندگی کردند تا قیمت پیدا کنند نه اینکه به هر قیمتی بخواهند زندگی کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه شهدا تابلوی عاشورا را رو به روی خود نصب کرده‌اند بیان کرد: گویا عاشورا دوباره در جبهه ها و خاکریز ها تکرار می شود.



اختر دانش، ایستادگی و مقاومت مادران شهدا را تاسی گرفته از مقام حضرت زینب (سلام الله( که فرزندان خود را در کربلا از دست داد توصیف کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت زینب(س) پس از عاشورا وقتی که دشمن مردان را در کربلا کشت و علم حقانیت را برافراشته و چهل منزل اسرا را می‌برد و خودش را حق و اسرا و کشته هایشان را باطل جلوه می‌داد، «جهاد تبیین در روایت» در دستگاه دیکتاتوری و رسانه‌ای دشمن راه انداختند.



وی گفت: بنا به فرمایش حضرت آقا «حضرت زینب(س) یک رسانه پر قدرت بود» و هر کدام از ما می توانیم یک رسانه پر قدرت در مقابل تهاجم های ترکیبی و دیکتاتوری دشمن باشیم.



اختردانش با تاکید بر شناخت دشمن و بصیرت افزایی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد در راه شهدا باشد و این راه را زنده نگه دارد باید زینبی وارد میدان شود و رسانه باشد، باید در دل خطرناک ترین تهدیدها به دنبال فرصت باشد.



وی تصریح کرد: ما نباید ناامید باشیم، باید امیدوار، مقتدر، با احتیاط و مراقبت ویژه، با بصیرت و... از تمام ظرفیت ها و تمام فرصت ها استفاده کنیم و خودمان به سمت دشمن تهاجم کنیم.



اختردانش اذعان کرد: اگر بخواهیم در مسیر شهدا بمانیم باید جهاد تبیین و جهاد روایت را شروع کنیم که یکی از مولفه های این جهاد این است که در عرصه های نرم قدم برداریم.



وی شهادت طلبی ها را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: دشمنان در اندیشکده های غربی در حال دست و پا زدن هستند که مولفه های قدرت را بشناسد، در حالی که در هزاره سوم و قرن ۲۱ بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهدا مظهر قدرت هستند و ما وظیفه داریم راه و خونشان را زنده نگه داریم.



اختر دانش اظهار کرد: حضرت زینب(س) جلوی روایت های غلط دشمن را گرفت، حرکت او یک قیام واقعی بعد از جریان عاشورا بود.



وی با بیان اینکه حرکت حضرت زینب(س) عاشورا را تثبیت و ماندگار کرد گفت: عامل پیروزی خون بر شمشیر قیام حضرت زینب(س) بود.



اختردانش همچنین خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این بانو را الگوی خود قرار دهیم به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به عقل، متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس، عاطفه، صبر و صراحت لهجه، استواری روح ملکوتی حضرت زینب(س) توجه کنیم.



وی در ادامه مهمترین پیام شهدا را ولایت‌مداری دانست و اظهار کرد: این ولایت‌مداری را باید در خود به وجود بیاوریم و پیشرونده باشیم و در خود نهادینه کنیم تا بتوانیم در این جامعه یک حرکت پیش برندگی داشته باشیم و این حرکت را تبدیل به یک گفتمان ناب کنیم.



اختردانش رمز پیروزی ها را مقاومت دانست و تاکید کرد: رمز نهفته در دل مقاومت نیز اطاعت بی چون و چرا از ولی امر مسلمین جهان است.

کد خبر 1149208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha