لزوم ارتقا سواد سلامت مردم/اغلب بیماران بستری کرونایی واکسن نزده‌اند

عادلی گفت: متأسفانه اغلب بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، واکسن نزده‌اند و این امر پزشکان و مجموعه کادر بهداشت و درمان را دچار مشکل کرده است.

سید حسن عادلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به شناسایی کرونا توسط پزشکان قمی بعد از گذشت دو سال گفت: از همان ابتدا موضوع آموزش به همشهریان در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد تا بکوشیم سلامت مردم خدشه‌دار نشود.
 

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: آموزش در زمینه کرونا به همشهریان بسیار مهم است و ازاین‌رو از رسانه‌ها انتظار داریم همانند گذشته کوشیده تا عادی انگاری صورت نگیرد.
 

وی گفت: نامه‌ای نیز به مدیرکل صداوسیما نوشته‌ایم و بر اهمیت موضوع آموزش و ارتقا این امر و توجه به ارتقا سواد سلامت مردم تأکید شده است.


عادلی با اشاره به فعالیت ستادهای استانی کرونا گفت: این ستادها اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند و نظرات آن‌ها کارشناسی است و نباید گفته شود که نظر کارشناسی داده نمی‌شود، چراکه بسیاری از تصمیمات ستاد کرونا، بر اساس استدلال و منطق و مباحث علمی مطرح می‌شود.


رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در خصوص اهمیت رعایت دستورات بهداشتی در مطب پزشکان گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ پزشکی نمی‌تواند از پذیرش بیمار امتناع کند، چراکه اگر این کار را انجام دهد، غیرانسانی است و ازاین‌رو خوب شاید در برخی از موارد در برخی از مطب‌ها شاهد ازدحام هستیم.


وی افزود: تذکرهای لازم در این زمینه ارائه‌شده و نامه نیز به پزشکان ارسال‌شده و بار دیگر این موضوع اتفاق خواهد افتاد.


عادلی در خصوص واکسیناسیون کرونا گفت: متأسفانه در استان قم، شاهد کمترین میزان واکسیناسیون هستیم و از سوی دیگر تعداد فوتی‌ها بالاست و اغلب افرادی که بستری هستند، واکسن نزده‌اند و این مطالعه نیز در دنیا صورت گرفته که اگر واکسن نزنیم دچار بیماری می‌شویم.


رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: تأکید مجدد بر امر واکسیناسیون داریم و امیدواریم که همشهریان به این امر اهتمام جدی داشته و هر سه دوز واکسن را تزریق کنند.

کد خبر 1149470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha