۶۲ درصد عامل شیوع سویه امیکرون در خوزستان دورهمی‌های خانوادگی است

خلیلیان با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده ۶۲ درصد عامل گسترش امیکرون در خوزستان دورهمی‌های خانوادگی است گفت: فعالیتهای آموزشی در شهرهای قرمز و نارنجی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (شنبه ۳۰ بهمن) در پایان نشست استانی مدیریت کرونا در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه سویه امیکرون قدرت سرایت بالایی دارد متاسفانه در هفته گذشته شاهد اوج‌گیری این بیماری در سطح استان نسبت به هفته‌های قبل بوده‌ایم.

 

استاندار خوزستان افزود: طی بررسی‌های انجام شده از عوامل مؤثر در شیوع سویه امیکرون، ۶۲ درصد عامل گسترش این بیماری، دورهمی خانوادگی است که باعث همه‌گیری شده و در این شرایط خانواده‌ها باید دورهمی‌ها را کاهش دهند.

 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر فعالیت‌ها در سطح جامعه به صورت کامل با محدودیت‌های هوشمند برقرار است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص امری ضروری بوده و این موضوع را از طریق تیم‌های نظارت، مراقبت خواهیم کرد.

 

خلیلیان تصریح کرد: فعالیت‌های آمورشی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برقرار است و تعطیل نیست ولی در شهرهای قرمز و نارنجی در هفته جاری به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 

کد خبر 1149566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha