ارایه پیشنهاد برگزاری نشست های تخصصی با موضوع مسجد و انقلاب

سومین جلسه کمیته مسجد دهه فجر انقلاب اسلامی با ارایه پیشنهاد برپایی نشست های تخصصی با موضوع مسجد و انقلاب و فعال‌سازی ستادهای درون دستگاهی با حضور پنج نماینده نهاد و سازمان‌ عضو این کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی 20 دی با حضور نمایندگان سازمان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز کشور، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ستاد عالی کانون‌های مساجد در محل ستاد عالی کانون های مساجد برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه پیرامون چگونگی مشارکت و نقش‌آفرینی کمیته مساجد در برنامه‌های تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، مراسم 12 بهمن، میهمانی لاله‌ها و گلبانگ الله اکبر در شب 22 بهمن، جمع‌بندی برای اجرای کار مشترک در دهه فجر انقلاب اسلامی و فعال‌سازی ستادهای درون دستگاهی مباحث و پیشنهاداتی مطرح شد.

همچنین در این جلسه پیشنهاد برگزاری جشنواره ای با موضوع مسجد و انقلاب در شش محور خاطره‌نویسی، روزنامه دیواری، وبلاگ‌نویسی، کتابخوانی، مسابقه پیامکی، عکاسی و مقاله‌نویسی در سطح مساجد مطرح شد.

برگزاری پنج نشست تخصصی با موضوعات مرتبط با مسجد و انقلاب به ویژه نقشی که مسجد در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی داشت مباحثی مطرح و مقرر شد اعضای کمیته مساجد انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های آن حضرت تجدید پیمان کنند.

بنابراین گزارش اعضای کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی موظف شدند 27 دی برنامه‌های خود در حوزه‌های ستادی و استانی را اعلام کنند. برگزاری همایش نخبگان مساجد با هدف تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقدیر از مساجدی که در بزرگداشت دهه فجر فعالیت‌های شاخص و متنوعی دارند و تقدیر از منتخبان جشنواره‌ها و مسابقات این کمیته در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور از دیگر مواردی بود که در سومین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی پیشنهاد شد.

شایان ذکر است، جلسه چهارم کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی 26 دی از ساعت 10 تا 11 و 30 دقیقه با هدف بررسی مصوبات جلسات گذشته و تصویب آیین نامه جشنواره ها و مسابقات طرح شده برگزار می شود.

پایان پیام/


 

کد خبر 11499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha